عصر بازار

مدیرکل تخلفات اداری سازمان مالیاتی هشدار داد:

کارمندان مالیاتی مجاز به ارائه مشاوره مالیاتی نیستند

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان مالیاتی در رابطه با همکاری کارمندان سازمان مالیاتی با شرکت‌ها و کارفرمایان هشدار داد و جهت رسیدگی به مسئولان این سازمان رونوشت زد.

کارمندان مالیاتی مجاز به ارائه مشاوره مالیاتی نیستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان مالیاتی در رابطه با همکاری کارمندان سازمان مالیاتی با شرکت‌ها و کارفرمایان هشدار داد و جهت رسیدگی به مسئولان این سازمان رونوشت زد.

    در نامه محمدحسن بازیار آمده است:‌ همانگونه که استحضار دارید قول خدمت برای اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر موسسات از سوی کارمندان سازمان امور مالیاتی در تمامی سطوح شغلی باعث ایجاد حلقه ارتباط بین کارمند به عنوان مستخدم و مودی به عنوان کارفرما می گردد. به طوری که این ارتباط منجر به تخدیش اصول و ارزش های حرفه‌ای هر کارمند از جمله اصل «بی طرفی»، در قضاوت و ارائه خدمات و اصل «استقلال» در انجام مسئولیت‌های قانونی و وظایف محوله خواهد شد.

    لذا در راستای اصل یکصد‌و‌چهل و یکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بخشنامه شماره 7113/ 878/ 201 مورخ 21/ 02/ 1382 رئیس کل محترم وقت سازمان امور مالیاتی کشور کلیه کارمندان این سازمان در دوران اشتغال به هیچ وجه مجاز به دادن مشاوره مالیاتی و تنظیم دفتر و اظهارنامه و امور نظیر آن ها در ساعات اداری و غیر اداری نمی باشند.»

    از آنجایی که وفق ماده (67) آیین نامه اجرایی ماده (219) ق.م.م (ماده 54 سابق) تمامی بخشنامه ها، دستورالعمل ها و رویه‌های اجرایی که توسط سازمان جهت اجرای قانون مقرر می شود برای کلیه واحدهای تابعه سازمان... لازم الاجرا است، بنابر این انجام اعمال مذکور برابر بند (2) ماده (8) قانون رسیدگی به تخلفات اداری از موارد «نقض قوانین و مقررات مربوطه تلقی گردیده و مطابق بند (15) ماده قانونی اخیر الذکر چنانچه رؤسا و مدیران ذیربط با اطلاع از این موارد در دادن گزارش تخلف کارمندان تحت امر خود، سهل انگاری نمایند، علاوه بر کارمندان یاد شده، رئیس با مدیر مربوط نیز به عنوان متخلف شناخته شده و مورد تعقیب اداری قرار خواهند گرفت.

    مراتب جهت استحضار و صدور دستور مقتضی ایفاد می گردد.

     

    براساس این گزارش، پیشتر برخی از کارمندان سازمان مالیاتی در قالب مشاوره و کمک به شرکت‌های حقیقی و حقوقی برای کاهش مالیات و بخشودگی جرایم مشغول فعالیت شده بودند که نسبت به این موضوع هشدار داده شد.

    در حال حاضر نیز می‌توان با استفاده از اطلاعات سازمان تامین اجتماعی و صورت‌های مالی شرکت‌ها از بروز چنین مسائلی که احتمال مفسده دارد جلوگیری کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی