عصر بازار

مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آخرین قسط پاداش فرهنگیان پرداخت می شود

عصر اعتبار- مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: آخرین قسط سال ۹۶ پاداش پایان خدمات فرهنگیان و بازنشستگان بر اساس اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزارتخانه، تا پایان شهریور ماه جاری پرداخت می شود.

آخرین قسط پاداش فرهنگیان پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، منصور مجاوری روز سه شنبه در حاشیه آیین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: با پرداخت این قسط بابت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، همه بدهی تا سال 96 تسویه می شود.
    وی خاطرنشان کرد: 12 هزار میلیارد ریال در ماه جاری به حساب بازنشستگان بابت پاداش واریز می شود.

    * مدیران برای ثبت نام شهریه دریافت نکنند
    مجاوری در بخش دیگر سخنان خود در باره دریافت شهریه ثبت نام از دانش آموزان گفت: مدارس دولتی به هیچ عنوان نباید به هنگام ثبت نام شهریه و پولی دریافت کنند.
    وی افزود: رویکرد آموزش و پرورش در دریافت کمک هزینه ها، کسب درآمد نیست و وجوهی که طی سال دریافت می شود، به عنوان هزینه های فوق برنامه است که برای تقویت و ارتقای آموزشی توسط خانواده ها پرداخت می شود.

    * تمام پرداختی ها به مدارس ثبت می شود
    مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این وزارتخانه برای شفاف سازی و اطلاع رسانی، هرگونه پرداخت وجوه به مدارس در سامانه مربوط ثبت و ضبط می شود.
    مجاوری افزود: رسالت آموزش و پرورش، آموزش رایگان است اما در مواردی که فعالیت های بیشتری انجام می شود، هزینه هایی از خانواده ها دریافت می کنیم.
    وی با تاکید بر اینکه این مبالغ، درآمد محسوب نمی شود گفت: مدیران مدارس به هنگام ثبت نام حق ندارند از دانش آموز وجوه دریافت کنند.

    * کمبود معلم و فضای آموزشی نداریم
    مجاوری درباره کمبود معلم در مدارس سطح کشور گفت: خوشبختانه کلاس ها برای اول مهرماه، آماده است بر اساس تدابیر انجام شده، با استفاده از نیروی دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، نیروهای حق التدریسی کمبودها جبران می شود.
    مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 600 هزار کلاس درس در سطح کشور برای اول مهر آماده می شود افزود: کمبود فضای آموزشی به گونه ای نیست که جای نگرانی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی