عصر بازار

هند به دو شرکت ایرانی اجازه بیمه نفتکش ها را داد

عصر اعتبار- روزنامه 'بیزنس هندو لاین' خبر داد که دولت هند به دو شرکت بیمه ایرانی اجازه داده تا پوشش بیمه یک میلیارد دلاری باری تانکرهای نفت را انجام دهد.

هند به دو شرکت ایرانی اجازه بیمه نفتکش ها را داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، این روزنامه هندی نوشت: دهلی نو به دو شرکت ایرانی کیش پی.اند آی کلابو قشم اینترنشنال تراست الاینس مجوز داده تا فوریه 2020 (بهمن 1399) به تانکرهای ایرانی پوشش بیمه ای ارائه کنند.

    به نوشته این روزنامه، قرار است این تانکرها نفت خام ایران را به هند حمل کنند.

    به نوشته این روزنامه، نوع بیمه ای که این دو شرکت ایرانی ارائه خواهند داد، با گروه جهانی بیمه که در لندن مستقر می باشد، یکی است.

    بیزنس هندو لاین تاکید کرد که صدور این مجوز به معنای ادامه واردات نفت از سوی هند از ایران است .

    خبرگزاری 'رویترز' نیز در گزارشی اختصاصی نوشت که دولت هند در راستای تداوم واردات نفت از ایران، به شرکت های پالایشگاهی خود اجازه می دهد که از نفتکش ها و بیمه های ایرانی برای واردات استفاده کنند.

    بر اساس این گزارش، این تلاش دهلی نو به دنبال آن روی می دهد که خریداران چینی، انتقال نفت از ایران را به کشتی های متعلق به «شرکت ملی نفتکش ایران» واگذار کردند.

    این اقدام چین و هند که بزرگترین خریداران نفت ایران هستند، نشان می دهد که اعمال تحریم های نفتی آمریکا از ماه نوامبر (آبان ماه) در قطع کامل ارتباط ایران با بازار جهانی نفت، ناموفق خواهد بود.

    یک مقام دولتی هند در این ارتباط گفت که وزارت کشتیرانی این کشور اجازه خرید نفت از ایران را به شرکت های پالایشگاهی براساس «قرارداد هزینه، بیمه و کرایه حمل تا مقصد» داده است.

    این قراردادها به شرکت های هندی این توانایی را می دهد که در زمانی که شرکت های حمل و نقل و بیمه غربی حاضر به پوشش این شرکت ها نیستند، امکان خرید نفت از ایران را داشته باشند.

    شرکت های نفتی دولتی هند که در واردات ماه ژوئیه (مرداد) رکورد خرید روزانه 768 هزار بشکه نفت از ایران را ثبت کردند، برنامه ریزی کرده اند که واردات نفت از ایران را در مابقی سال 2018 و سال 2019 به دو برابر افزایش دهند.

    روزنامه هندی همچنین به نقل از وزارت کشتیرانی این کشور نوشت: این دو شرکت بیمه ایرانی از سوی دولت این کشور تضمین شده و پوشش بیمه ای انفرادی تا سقف یک میلیارد دلار را تأمین خواهند کرد.

    تحریم های تحمیلی جدید اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران از تاریخ 13 آبان ، اجرا خواهند شد.

    'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سالی جاری ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم های رفع شده به مدد این توافق را علیه ایران بازگرداند. دور اول این تحریم های در 15 مرداد ماه اعمال شد و دور بعدی که بیشتر شامل تحریم های نفتی است از 13 آبان اجرا می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو