عصر بازار

بازار در انتظار درخشش بیشتر طلا

عصر اعتبار- نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند افزایش قیمت طلا در هفته جاری ادامه پیدا کند.

بازار در انتظار درخشش بیشتر طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار نیویورک به 1218 دلار در هر اونس صعود کرده بود که بالاترین قیمت در دو هفته گذشته بود. کومرس بانک به عوامل متعددی نظیر گزارش تورم پایینتر از  حد انتظار آمریکا، احتیاط بانک مرکزی اروپا در تعدیل برنامه محرک مالی و افزایش نرخهای بهره در ترکیه اشاره کرد که باعث شد قیمت طلا گران‌تر شود.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت 17 نفر شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر یا 59 درصد افزایش قیمت طلا و یک نفر یا 6 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که شش نفر یا 35 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد، 485 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 250 نفر یا 52 درصد افزایش قیمت طلا و 158 نفر یا 33 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه 77 نفر یا 16 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    برای هفته گذشته 41 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 49 درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 7.10 دلار یا 0.6 درصد کاهش پیدا کرد و در 1201.10 دلار بسته شد. این کاهش رشد قیمت طلا برای کل هفته گذشته را به 70 سنت رساند.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو روند قیمت طلا در هفته جاری را ثابت تا رو به افزایش پیش‌بینی کرد.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز پیش‌بینی کرد قیمت طلا در هفته جاری بالا خواهد رفت. وی گفت: مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و احتمال توقف افزایش نرخهای بهره آمریکا پس از نشست سپتامبر بانک مرکزی آمریکا، از افزایش قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بود و به کیتکونیوز گفت: ما وارد قوی‌ترین دوره سال برای طلا می‌شویم و تصور می‌کنم موانع ناشی از رشد ارزش دلار آمریکا در کوتاه مدت تسهیل خواهند شد. بازگشت طلا به بالای مرز 1200 دلار نشان می‌دهد که این فلز دوباره حمایت لازم را کسب کرده است.

    دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" تنها کارشناسی بود که کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کرد.

    در این بین، کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز با اشاره به اخبار زیادی که بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نسبت به روند قیمت طلا نظر خنثی اختیار گرفت.

    قیمت طلا در دو هفته گذشته حدود 20 دلار نوسان داشته است و سرمایه‌گذاران برای ارزیابی روند قیمت‌ها، تغییرات نمودارهای فنی را در زیرنظر دارند. این فلز ارزشمند از رکورد بالایی که در آوریل داشت تحت تاثیر تشدید تنش‌های تجاری جهانی و تحت فشار رشد نرخ‌های بهره آمریکا حدود 12 درصد سقوط کرده است. نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا لطمه زده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو