عصر بازار

دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی :

کره‌جنوبی محدودیت بانکی برای تاجران ایرانی ایجاد نکرده است

عصر اعتبار- دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: هیچ مشکلی در خصوص ارتباط تجاری ایران و کره وجود ندارد.

کره‌جنوبی محدودیت بانکی برای تاجران ایرانی ایجاد نکرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا ، پویا فیروزی در خصوص محدودیت های ایجاد شده از سوی بانک‌های کره جنوبی برای ایرانی‌ها گفت: در چند روز اخیر برخی از بانک‌های کره‌ای به ایرانیانی که فاقد پاسپورت کره‌ای هستند و فقط دارای کارت اقامت هستند ابلاغ کرده که حساب‌های بانکی خود را ببندند.

    دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی ادامه داد: این ابلاغیه بیشتر شامل دانشجویان ایرانی می‌شود و تاکنون صحبتی از تاجران و فعالان اقتصادی نشده است، ضمن آنکه بیشتر افرادی که کار تجاری انجام می‌دهند دارای پاسپورت کره‌ای هستند و از این لحاظ مشکلی ندارند.

    فیروزی اظهار داشت: اتاق ایران و کره در راستای منافع ملی و دفاع از حقوق شهروندان ایرانی با اینکه محدودیتی برای تاجران وجود نداشت اما جلساتی را با سفارت‌خانه و وزارت خارجه برای حل این مشکل برگزار کرد و مطابق آخرین اطلاعات چند بانک برای دانشجویان مشخص شده‌اند که آنها می‌توانند با پر کردن فرم اجرای قوانین پولشویی در این بانک‌ها حساب باز کنند و کارهای مالی خود را انجام دهند.

    وی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر عدم همکاری بانک‌های معرفی شده برای افتتاح حساب داده نشده است و ظاهرا این مشکل رفع شده است.

    فیروزی تصریح کرد: اکنون هیچ مشکلی در خصوص ارتباط تجاری ایران و کره و محدودیتی برای تاجران و فعالان اقتصادی ایران از سوی دولت کره وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی