عصر بازار

با انتشار اطلاعیه در کدال تشریح شد:

شفاف‌سازی بورسی بانک ملت درباره سود ناشی از تسعیر ارز

عصر اعتبار- بانک ملت درباره نوسان قیمت سهام و شناسایی سود تسعیر ارز دارایی ها و بدهی های ارزی قابل دسترس و مربوط به سال ۹۶ با انتشار یک اطلاعیه در سامانه کدال اقدام به شفاف سازی کرد.

شفاف‌سازی بورسی بانک ملت درباره سود ناشی از تسعیر ارز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک ملت با انتشار یک اطلاعیه رسمی شفاف سازی در سامانه کدال آخرین وضعیت سهام خود را تشریح کرد. بر اساس این گزارش، در نامه شفاف سازی این بانک بورسی آمده است که به استناد ماده 17 مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران از تاریخ گزارشگری قبلی «صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی 12.9.6.3 ماهه منتهی به 31 خرداد 97» تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است.

    آخرین اطلاعات مالی

    این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بانک ملت‌ که با نماد «وبملت» در بازار اول «تابلوی اصلی» بورس فعال است در تالار شیشه ای باز و محدودیت معاملاتی برای آن وجود ندارد.

    همچنین آخرین وضعیت سهام این شرکت بانکی در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت 9.67 مرتبه و «EPS» آن به میزان 181 ریال در صورت های مالی درج شده است.

    میزان سهام شناور آزاد

    افزون بر این، سهام شناور آزاد بانک ملت در بازار سهام 28 درصد در این سامانه اطلاعاتی درج شده است. گفتنی است، سهام شناور آزاد، «Free float» بخشی از سهام یک شرکت سهامی اطلاق می شود، که دارندگان آن آماده عرضه و فروش آن بخش از سهام می‌باشند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک قابل معامله باشند و مالکان سهام شناور آزاد قصد ندارند با حفظ آن در مدیریت شرکت مشارکت نمایند.

    از سویی دیگر، برای محاسبه سهام شناور آزاد باید ترکیب سهامداران، بررسی و سهامداران راهبردی را مشخص کرد در عین حال سهامدار راهبردی، سهامدارانی هستند که در کوتاه مدت، قصد واگذاری سهام خود را نداشته و معمولاً می‌خواهند برای اعمال مدیریت خود، این سهام را حفظ کنند و این فرض در محاسبه سهام شناور آزاد تعداد سهام متعلق به دارندگان سهام راهبردی از تعداد کل سهام موجود کسر می‌شود.

    سهامداران عمده

    بر اساس گزارش ایبِنا، پنج سهامدار عمده بانک ملت‌، شامل «دولت با 16.990 درصد، صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت با 6.440 درصد، سرمایه گذاری صباتامین با 4.220 درصد، گروه مالی ملت با 4.050 درصد و سازمان تامین اجتماعی با 3.800 درصد» است.

    سابقه معاملاتی در 2 ماه اخیر

     

    تغییر وضعیت نماد

    وضعیت معاملات سهامداران حقیقی و حقوقی

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو