عصر بازار

کاهش دستمزد پرداختی به شاغلان انگلیسی طی ۱۰ سال اخیر

عصر اعتبار- بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط دستمزد پرداختی به انگلیسی‌ها در مقایسه با ۱۰ سال پیش حدود سه درصد کاهش یافته است.

کاهش دستمزد پرداختی به شاغلان انگلیسی طی ۱۰ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نتایج تحقیقات موسسه "فیزکال استادیز" نشان می‌دهد دستمزد پرداختی به انگلیسی‌ها در مقایسه با سال 2008 حدود 800 پوند در سال کاهش یافته است. این کاهش در بین گروه سنی 30 تا 39 سال شدیدتر است و آن‌ها 2100 پوند دستمزد کمتری دریافت کرده‌اند. یکی دیگر از این کاهش‌ها نیز مربوط به گروه سنی 20 تا 29 سال با کاهش 130 پوندی بوده است. 

    پاول جانسون، مدیر این موسسه می‌گوید: کاهش متوسط درآمد در گروه سنی 20 تا 40 سال شدیدتر از سایرین بوده است که شاید دلیل آن تمایل کارفرمایان به کاهش بیش‌تر دستمزد افراد تازه کار در مقایسه با کارکنان قدیمی‌تر باشد. 
    این در حالی است که طی یک دهه اخیر، پس‌انداز خانوراهای انگلیسی حدود پنج درصد در مقایسه با پیش از شروع رکود بزرگ سال 2008 کاهش یافته است. هم‌چنین متوسط بدهی خانوارها از 3000 پوند به 4000 پوند افزایش یافته است.
    به گفته این موسسه، بحران مالی یک دهه اخیر انگلیس، بزرگ‌ترین رکود این کشور از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود و ضمن کاهش رشد اقتصادی باعث شده است تا مجموع بدهی دولت به 1 تریلیون پوند افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی