عصر بازار

رییس کمیته امداد اعلام کرد:

شناسایی و رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای کمیته امداد با سازمان بیمه سلامت

عصر اعتبار- رییس کمیته امداد با تاکید بر تجمیع بیمه ها بر اساس قانون پنجم توسعه گفت: بزودی با گسترش و تکمیل سیستم‌های فناوری، هم‌پوشانی‌های موجود در بخش بیمه روستایی و شهری را شناسایی و رفع خواهیم کرد.

شناسایی و رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای کمیته امداد با سازمان بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران عصر روز گذشته دیدار و گفتگو کردند؛ از جمله مهم‌ترین مباحث این جلسه، رفع هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای، بیمه درمان روستاییان و بیمه درمان شهری بود تا با هم‌کاری، این دو سازمان به اجماع مشترکی دست یابند.

    فتاح در حاشیه این دیدار بیان کرد: 60 درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد تحت پوشش بیمه درمانی روستاییان و عشایر و 40 درصد دارای بیمه پایه کمیته امداد هستند. براساس قانون پنجم توسعه، بیمه‌ها باید تجمیع شوند و بررسی‌های برای این موضوع با سازمان بیمه سلامت انجام شده است.

    وی به برخی هم‌پوشانی‌ها میان بیمه کمیته امداد با بیمه سلامت اشاره نیز کرد و گفت: کمیته امداد این آمادگی را دارد که برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت آزمون وسع انجام دهد. در تلاش هستیم تا هر چه زودتر سیستم‌ها برخط شود تا بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم.

    وی در ادامه با بیان این‌که بخش عمده‌ای از تفاهم‌نامه کمیته امداد با سازمان بیمه سلامت انجام شده، افزود: مرحله نهایی تفاهم‌نامه در حال انجام است تا بزودی اطلاعات مبادله شود. درآینده نزدیک با گسترش و تکمیل سیستم‌های فناوری و ارتباط برخط با سازمان بیمه سلامت، هم‌پوشانی‌های موجود در بخش بیمه روستایی و شهری را شناسایی و رفع خواهیم کرد.

    فتاح گفت: ارائه بانک اطلاعات بیمه شدگان و مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت ادامه خواهد یافت تا هر فرد تنها از یک دفترچه بیمه برخوردار شود. باید توجه داشت که رفع هم‌پوشانی‌ها باعث صرفه جویی در منابع و هدفمند کردن ارائه خدمات نسبت به نیازمندان می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی