عصر بازار

معاون بازسازی بنیاد مسکن خبر داد:

افزایش سقف تسهیلات بازسازی برای زلزله زدگان روستایی

عصر اعتبار- معاون بازسازی بنیاد مسکن، گفت:­ افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به همه بانک ها ابلاغ و قابل پرداخت است.

افزایش سقف تسهیلات بازسازی برای زلزله زدگان روستایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عزیز الله مهدیان با اشاره به اینکه تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان همزمان مصوب شد، افزود: ­ سقف تسهیلات روستایی 30 میلیون­ تومان بود که علاوه بر آن ­­5 میلیون تومان کمک بلاعوض و­ 10 میلیون تومان وام معیشتی و دو میلیون تومان­ کمک ­بلاعوض معیشتی بود که برای جبران­ افزایش اخیر مصالح ساختمانی، دولت تسهیلات را افزایش داد.

    وی ادامه داد: اکنون تسهیلات مناطق روستایی زلزله زده­ به­ 35 میلیون تومان ­و 10 میلیون­ تومان کمک بلاعوض رسید و در مناطق­ شهری نیز تسهیلات­­ از 40 میلیون تومان­ به 50 میلیون تومان­ و در کمک بلاعوض از 6 میلیون تومان به­ ­11 میلیون تومان­ رسید.

    به گفته معاون بازسازی بنیاد مسکن، تسهیلات در مناطق شهری با کارمزد ­­5 درصد و در­ روستاها با کارمزد­ 4 درصد پرداخت می شود. مهدیان افزود: افزایش سقف تسهیلات به همه بانک ها اعلام شده و بانک ها هم پرداخت می کنند.

    وی با اشاره به اینکه­ در مناطق روستایی کار خوب پیش رفته است­ تاکید کرد:­ سازه­ 18 هزار و 700 واحد روستایی تکمیل و­ سقف 15 هزار واحد زده شد. مهدیان ادامه داد:­ تا پایان شهریور 12 هزار و 700 واحد مسکن روستایی که 100 درصد تخریب شده بود­ به پایان می رسد و­ تا پایان سال همه ­­واحدهای تخریب شده مسکن روستایی­ قابل سکونت می شوند.

    معاون بازسازی بنیاد مسکن بیان کرد: به دلیل­ گرانی مصالح، ­ از روز گذشته، هزار تن آهن به کمک وزارت صنعت، معدن ­­و تجارت­ و ذوب آهن اصفهان خریداری شد و تا پایان هفته 11 هزار تن خریداری ­ و به منطقه ارسال­ می شود تا روند بازسای سرعت پیدا کند.

    مهدیان ادامه داد: در مناطق شهری نیز­ تا پایان سال بخش عمده ای از­ سفت کاری آن تمام می شود و تا پایان 6 ماه نخست سال ­98 کل ساختمان ها تکمیل می شود. وی گفت: هر 5 سال یک بار نمونه گیری از مسکن روستایی انجام می شود 3 دور انجام شده و این­ دوره چهارم است. از چند روز قبل کار اجرایی شروع شده و کار میدانی آن از 11 مهرماه شروع و به مدت یکماه از همه­­ روستاهای کشور نمونه گیری خواهیم کرد تا کیفیت مسکن روستایی مشخص شود. ­

    معاون بازسازی بنیاد مسکن ادامه داد: در این آمار گیری، روستاها شناسنامه دار می شوند و­ معیشت، کیفیت واحدهای مسکونی، بهره مندی از خدمات­ و رضایت مردم بررسی می شود تا در برنامه ریزی ها از آن استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی