عصر بازار

ترکیه با ۵۰۰ هزار دلار به سرمایه گذاران پاسپورت می دهد

عصر اعتبار- رجب طیب اردوغان قانون جدیدی را وضع کرد که سرمایه گذاران خارجی با داشتن حداقل ۵۰۰ هزار دلار می توانند اقدام به دریافت شهروندی این کشور کنند.

ترکیه با ۵۰۰ هزار دلار به سرمایه گذاران پاسپورت می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا ، دولت ترکیه محدودیت دریافت شهروندی این کشور را برای خارجی ها به طرز قابل توجهی کاهش داده و بر اساس مقررات جدید در جهت جذب بیشتر سرمایه گذاری این تصمیم اتخاذ شده است.

    پیش از این میزان سرمایه گذاری برای دریافت شهروندی ترکیه برای خارجی ها دو میلیون دلار بود که این رقم به 500 هزار دلار کاهش پیدا کرده است. همچنین آندسته از خارجی ها که در ترکیه دارای مسکن هستند و ارزش آن حداقل 250 هزار دلار است می توانند برای گرفتن پاسپورت ترکیه ای اقدام کنند؛ این در حالی است که پیش از این ارزش مِلک آنها باید حداقل یک میلیون دلار بود.

    به موجب قانون جدید، سپرده گذاری از حداقل 3 میلیون دلار به 500 هزار دلار در بانک های ترکیه ای برای خارجی ها کاهش پیدا کرده که باز هم با داشتن چنین سپرده گذاری می توان برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کرد.

    بر همین اساس رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به واسطه حکمی که امضاء کرد، آندسته از خارجی ها که اقدام به ایجاد حداقل 50 شغل کنند می توانند پاسپورت ترکیه ای دریافت کنند. پیش از این باید حداقل 100 فرصت شغلی توسط خارجی ها برای دریافت شهروندی ترکیه ایجاد می شد.

    بر پایه این گزارش، سرمایه گذاران خارجی باید املاک خود را حداقل 3 سال حفظ کنند یا اینکه حداقل سرمایه گذاری آن به مدت 3 سال تداوم داشته باشد تا مشمول دریافت شهروندی ترکیه شوند. انتظار می رود سالانه در حدود 10 میلیارد دلار مسکن به خارجی ها در ترکیه فروخته شود؛ ضمن اینکه این رقم برای میان مدت به 20 میلیارد دلار هم ممکن است افزایش پیدا کند.

    پیش از این باتوجه به سطح بالای سرمایه گذاری در این کشور برای خرید مسکن و گرفتن پاسپورت ترکیه ای رقم به دست آمده در سال 4.6 میلیارد دلار در حوزه سرمایه گذاری مسکن از سوی خارجی ها بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی