عصر بازار

در ۴ ماهه نخست سال ۹۷؛

بدهی خارجی به ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسید + جدول

عصر اعتبار- آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد که رقم بدهی خارجی در ۴ ماهه ابتدایی سال به رقم ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسیده است.

بدهی خارجی به ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسید + جدول
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان ، براساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی حجم واردات در 4 ماهه ابتدایی سال جاری بدون احتساب میعانات گازی بالغ بر 11552 هزار تن بوده که براساس آن 15 هزار و 179 میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

    همچنین آمار صادرات در 4 ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که 33821 هزار تن کالا به کشور‌های مختلف جهان صادر شد که براساس آن 13 هزار و 586 میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

    لازم به ذکر است که واردات کالا به کشور در ماه اردیبهشت سال جاری با ارزش 4 هزار و 832 میلیون دلار و صادرات کالا در همین ماه با رقم 4 هزار و 54 میلیون دلار بیشترین مبادله کالا در 4 ماهه ابتدایی سال 97 را به خود اختصاص داده است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار بدهی‌های خارجی کشور در پایان تیرماه سال جاری براساس سررسید اولیه بدهی‌ها در کوتاه مدت رقم 3 هزار و 946 میلیون دلار و در دوره میان مدت و بلندمدت رقم 6 هزار و 721 میلیون دلار بوده است.

    لازم به ذکر است که رقم کل بدهی‌های دولت در تیر ماه سال جاری رقم 10 هزار و 668 میلیون دلار بوده است.گفتنی است متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی 42 هزار و 964 ریال به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی