عصر بازار

جنگ تجاری آمریکا و چین ۲۰ سال طول می‌کشد

عصر اعتبار- جک ما – موسس شرکت چینی علی‌بابا – به تازگی برآورد کرده است که جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین می‌تواند تا ۲۰ سال ادامه پیدا کند.

جنگ تجاری آمریکا و چین ۲۰ سال طول می‌کشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - چند روز پیش اعلام کرد که واشنگتن تعرفه 10 درصدی جدیدی را روی واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار وضع می‌کند که از 24 سپتامبر ( 2 مهر) آغاز خواهد شد، ‌اما انتظار می‌رود این تعرفه‌ها در اول ژانویه سال 2019 میلادی ( 11 دی) به 25 درصد افزایش یابد.

    حالا به تازگی جک‌ما به عنوان بنیانگذار و مدیر عامل شرکت چینی علی بابا که بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک در آسیا و دومین در جهان پس از شرکت آمریکایی آمازون محسوب می‌شود، زمان به طول انجامیدن جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین را 20 سال تخمین زده است.

    شرکت علی‌بابا که نمونه چینی شرکت آمریکایی آمازون است و به منظور رقابت و به چالش کشاندن آن وارد این عرصه شد، توانسته است سهم قابل توجهی از خرید و فروش‌های آنلاین و الکترونیک جهان را به خود اختصاص دهد.  علی بابا (Alibaba) در سال 1999 میلادی توسط وی، تاسیس شد تا به فروش آنلاین محصولات گوناگون و خرده فروشی الکترونیک در سراسر جهان بپردازد.

    وی تاکید کرده است که تاثیرات منفی و زمان این جنگ تجاری بسیار بیشتر از آن چیزی است که توسط مردم، تحلیلگران و دولت ها تصور می‌شود.

    او در جریان کنفرانس سالانه سرمایه‌گذاران در هانگژو خاطرنشان کرد که متاسفانه جنگ تجاری و اقتصادی که امروزه دولت های چین و آمریکا با آن درگیر بوده و به سختی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، عواقب بسیار ناراحت کننده و طولانی خواهد داشت؛ به گونه‌ای که می‌توان انتظار داشت تا 20 سال آینده این دو کشور همچنان درگیر تبعات ناشی از این جنگ تجاری باشند. 

    وی اخیرا اعلام کرده بود که از سمت مدیرعاملی و سکانداری شرکت بزرگ علی بابا کناره‌گیری می‌کند.  جَک‌ما، کارآفرین چینی که موسس شرکت چینی علی‌باباست که با مالکیت تعدادی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های تجاری و آنلاین جهان، در حال حاضر سومین فرد ثروتمند کشور چین محسوب می‌شود.

    این در حالی است که پس از اعمال تعرفه‌های جدید روی واردات کالاهای چینی از سوی دولت ترامپ، سهام شرکت علی بابا 12 درصد سقوط کرد. 

    تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا در مارس سال جاری میلادی پس از آن افزایش یافت که ترامپ تعرفه‌های وارداتی را بر فولاد و آلومینیوم اعلام کرد. از آن زمان تاکنون واشنگتن و پکن چندین دور تعرفه‌های تلافی جویانه علیه یکدیگر وضع کردند؛ بطوری که رایزنی‌های تجاری دو جانبه تاکنون در متوقف کردن این جنگ تجاری ناکام بوده است.

    دولت آمریکا در تازه‌ترین حرکت در جنگ تجاری با پکن، در حال اعمال تعرفه‌های تازه بر کالاهایی به ارزش 200 میلیارد دلار از این کشور است.

    به گزارش‌ رسانه‌ها، چین قصد دارد با اعمال محدودیت‌های صادراتی هدفمند واشنگتن را تحت فشار بگذارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو