عصر بازار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT تا مشخص شدن نتایج مذاکرات مسکوت بماند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه FATF یا بهبود روابط بانکی در صورت اجرای کامل برنامه اقدام وجود ندارد، گفت: بهتر است تا مشخص شدن نتایج مذاکرات ایران و اروپا، لایحه CFT مسکوت بماند.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT تا مشخص شدن نتایج مذاکرات مسکوت بماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی رستمیان، درباره آخرین وضعیت لوایح مرتبط با FATF در مجلس گفت: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است و قرار بر این است که بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس، ظریف در صحن حاضر شود و گزارش کاری درباره مذاکرات با اروپا ارائه کنند تا بعد از آن، تصمیمات لازم گرفته شود.

    رستمیان با تاکید بر اینکه شخصا اعتقاد دارم بهتر است تا مشخص شدن نتایج مذاکرات ایران و اروپا، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) همچنان مسکوت بماند و پس از آن مجلس به بررسی مجدد آن بپردازد، گفت: البته باید این موضوع در صحن مجلس هم بررسی شود و فکر می کنم تا نتایج مذاکرات با اروپا مشخص نشود مجلس هم اراده‌ای برای بررسی مجدد این لایحه نداشته باشد.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس درباره آثار اجرای 32 بند از 41 بند برنامه اقدام FATF توسط ایران بر روابط بانکی ایران، اظهار داشت: انجام این بندها هیچ تاثیری در بهبود روابط بانکی کشور نداشته است.

    رستمیان افزود: هیچ تضمینی هم وجود ندارد که رعایت مابقی بندها ایران را لیست سیاه FATF خارج کند یا باعث بهبود روابط بانکی شود. تا اینجا که ما هر جایی کوتاه آمده ایم، نتیجه ای نگرفته ایم. باید بنشینیم و رفتار آنها، به خصوص برخورد اروپایی ها در این چند ماه گذشته را رصد کنیم. من فکر می کنم باید با درایت و هوشیاری این را بررسی کنیم و سپس هوشیارانه تصمیم بگیریم.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: به نظر من، اجرای مابقی درخواست‌‌های FATF هم هیچ نتیجه‌ای برای ما نخواهد داشت چون ما هر قدر عقب نشینی می کنیم، آنها گستاخ تر می شوند و یک قدم به جلو بر می‌دارند.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با تاکید بر اینکه تحریم ها مشکل اصلی در روابط بانکی ایران هستند، گفت: تا اینجا ما هر کاری کرده ایم نتیجه معکوس داده و غربی ها سوء استفاده کرده اند. من فکر می کنم بایستی بسیار هوشمندانه با آنها برخورد کنیم تا در دامشان نیافتیم. با چند دقیقه مذاکره با اروپا نمی توان اطمینان پیدا کرد و درباره این مسائل نتیجه گرفت و تصمیم گرفت و نمی توان گفت با تصویب لوایح مرتبط با FATF، یک قدم به جلو می رویم یا باز هم ما را به عقب می کشانند.

    وی تصریح کرد: فکر می کنم باید بررسی شود و برخوردها و عملکرد آنان را رصد کنیم؛ هرچند که فکر نمی کنم تصویب این لوایح اثر مثبت چندانی داشته باشد.

    رستمیان در پایان تاکید کرد: من اعتقاد دارم تصویب لوایح مرتبط با FATF اثری در فضای اقتصادی کشور ندارد و حتی در صورت تصویب این لوایح، باز هم آمریکا کار خود را انجام می دهد و اروپا نیز دنباله رو آمریکا است. تاکنون هیچ تصمیم سازنده ای که به نفع ما باشد از اروپا و امریکا دیده نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو