عصر بازار

موسسه اعتبارسنجی فیچ پیش بینی کرد:

کاهش چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹

عصر اعتبار- موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد: چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی به به ۳.۱ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، موسسه اعتبارسنجی بین المللی فیچ پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی جهان را در سال 2019 میلادی کاهش داد. علت اصلی این موضوع به وخیم تر شدن اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن بر می گردد. 

    فیچ اعلام کرد سیاست اقتصادی حمایتی ایالات متحده به نقطه ای رسیده که به طور محسوسی در حال تاثیر گذاشتن بر روی چشم انداز قوی رشد جهانی است. همچنین «بریان کولتان» کارشناس اقتصادی ارشد فیچ گفت: جنگ تجاری اکنون یک واقعیت است. تعرفه های اخیر اعمال شده از سوی ایالات متحده بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی، تاثیر ملموسی بر روی رشد جهانی و حتی بر روی گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی دارد. پیش بینی های مرتبط با ریسک های مضر به رشد جهانی افزایش یافته است.

    در این گزارش آمده که بالا گرفتن معنی دار در محدودیت های تجاری آمریکا - چین به عنوان دلیلی برای کاهش پیش بینی رشد اقتصادی چین در سال 2019 میلادی و تنزل آن به 6.1 درصد است؛ ضمن اینکه پیش بینی رشد اقتصاد جهانی نیز به 3.1 درصد کاهش خواهد یافت.

    چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در کوتاه مدت با توجه پیش بینی رشد 3.3 درصدی آن در سال جاری میلادی در مقایسه با 3.2 درصد در سال 2017 میلادی مستحکم باقی خواهد ماند. فیچ اعلام کرد که رشد اقتصاد جهانی در حال از دست دادن توازن و هماهنگی خود است. کاهش رشد اقتصاد جهانی در سال 2019 میلادی به دنبال انتقال مهم در سیاست پولی جهانی توام خواهد بود.

    بر همین اساس، سه موسسه اعتبار سنجی بزرگ جهان انتظار دارند که ترکیب حجم دارایی چهار بانک مرکزی جهان یعنی فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا، بانک ژاپن و بانک انگلیس در سال 2019 میلادی کاهش پیدا کند.

    از سال 2009 میلادی به بعد این 4 بانک بزرگ به طور متوسط اقدام به خریداری بیش از یک تریلیون دلار دارایی در سال کرده اند. چشم انداز کاهش در نقدینگی این بانک های مرکزی احتمالا پیامدهای معناداری داشته باشد. در نتیجه این موضوع سودهی اوراق قرضه جهانی را به عنوان ابزاری که در تلاطم بازارهای مالی استفاده می شود را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو