عصر بازار

نماینده مجلس:

اعطای تسهیلات به بنگاه‌های جدیدالتاسیس ضروری است

عصر اعتبار- نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اعطای تسهیلات به بنگاه‌های جدیدالتاسیس تاکید کرد.

اعطای تسهیلات به بنگاه‌های جدیدالتاسیس ضروری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی اسماعیلی با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد کشور، نخستین پیشنهاد نمایندگان مجلس به دولت را، تغییر تیم اقتصادی عنوان و اظهار کرد: این تیم دولت با یکدیگر هماهنگی‌های لازم را ندارند و مردم و نمایندگان آنها خواستار تغییر در آن برای بررسی و رفع مسائل و مشکلات کشور هستند.
    وی با بیان اینکه اکنون در اقتصاد مقاومتی به سر می‌بریم و در حال جنگ اقتصادی هستیم، اظهار کرد: انتظار نمایندگان از دولت و مجموعه افرادی که فعالیت اقتصادی را دنبال می کنند، کار جهادی و ایثارگرانه است نه اینکه به صورت ادرای و بروکراسی کار مردم را انجام دهند.

    نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس در ادامه تصریح کرد: اگر دولت به نظرات نمایندگان مجلس توجه نکند، در مقابل، نمایندگان قانون خود را که استضاح و پرسش است دنبال می کنند که دو استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد.

    نماینده مجلس با اشاره به اعطای تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان برای رونق فعالیت‌های‌شان، افزود: 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی تسهیلات کم بهره به بانک‌های عامل داده شد و مکلف شدند در جهت تولید قرار دهند که تاکنون بخشی از آن پرداخت شد و بخشی دیگر در حال آماده‌سازی است که پرداخت شود.

    اسماعیلی با بیان اینکه اگر تسهیلات کم بهره در سه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعتی در مسیر بنگاه های اقتصادی جدید التاسیس قرار گیرد، اشتغال ایجاد می شود، اظهار کرد: تزریق تسهیلات به بنگاه‌هایی که در حال کار هستند اگر با همان اشتغال و سطح تولید بماند، وضعیت تغییری نمی‌کند که تا به امروز بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اهدافی که در راستای آن  قانون تصویب شد و مجلس مدنظرش بود محقق نشد و خواسته نمایندگان از دستگاه‌های اجرایی در اختیار نهادن تسهیلات به صورت واقعی به این سه بخش است.

    وی با اشاره به سفری که اخیرا به همراه لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حدود شش نفر از نمایندگان مجلس به ولگوگراد و بلاروس داشتند، دریای خزر را فرصت بسیار مناسبی برای رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: توافقات اولیه در بخش کشاورزی و واردات کالای مورد نیاز کشور مانند ذرت، جو، سویا و گوشت و همچنین صادراتی چون پرتقال و کیوی و غیره در این سفر صورت گرفت.

    نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآورشد: بر اساس توافقات صورت گرفته مبنی بر وارد کردن مواد اولیه از بخش های شرقی کشور با توجه به اینکه در وارد کردن مواد اولیه با غرب و آمریکا مشکلاتی وجود دارد، به آرامی به سوی بهبود ارتباطات پیش می رویم که با سطح روابط قوی تر و بهتر امیدواریم که باعث تحکیم اقتصادی و رونق اقتصادی کشور شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی