عصر بازار

۲۷۴ میلیارد تومان برای هزینه‌های سلامت مردم استان اردبیل پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: بیمه سلامت در سال ۹۶ بیش از ۲۷۴ میلیارد تومان برای هزینه‌های سلامت و خدمات بهداشتی و درمانی مردم استان اردبیل پرداخت کرده است.

۲۷۴ میلیارد تومان برای هزینه‌های سلامت مردم استان اردبیل پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، وحید خلیل‌اللهی پیش از ظهر امروز در نشست با فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: بیمه سلامت در سال 96 بیش از 274 میلیارد تومان برای هزینه‌های سلامت و خدمات بهداشتی و درمانی مردم استان اردبیل پرداخت کرده و این سازمان در سال گذشته درآمد 53 میلیاردی داشته که بیش از سه چهارم هزینه‌های بیمه سلامت وابسته به بودجه دولتی است.

    وی از تعداد بیش از 347 هزار مراجعه ماهانه به مراکز درمانی استان در سال 96 خبر داد و گفت: تعداد مراجعان شهرستان پارس‌آباد در هر ماه بیش از 37 هزار و 700 مورد بوده که میانگین 200 نفر از آنها برای دریافت خدمات نیاز به بستری داشته‌اند.

    مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل تصریح کرد: بیمه روستایی، بیمه همگانی و بیمه اقشار مختلف جزو تعهدات بیمه سلامت استان است و در اینحوزه‌های خدمات لازم به مراجعان و بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

    خلیل‌اللهی از تامین 100 درصد هزینه‌های درمانی و دارویی یک هزار و 334 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت به مبلغ بیش از 130 میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد و افزود: مجموعه اداره کل بیمه سلامت به شدت در تلاش است تا ضمن مدیریت هزینه‌ها و کاهش بار بودجه‌ای دولت طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی زمینه را برای پرداخت مطالبات و ارائه خدمات مطلوب به مردم استان فراهم کند.

    فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در ایننشست اظهار کرد: جمعیت این شهرستان بیش از 200 هزار نفر و مهاجرپذیر و اکثریت قشر کارگری و آسیب پذیر بوده که سالانه بیش از 30 درصد نیازهای پروتئینی استان را با تولید یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی فرآهم می‌کند و در حوزه بهداشت و درمان به بیش از 400 هزار نفر جمعیت از منطقه و حتی مردم شهرستان‌های استان‌های همجوار ارائه خدمت می‌کند.

    علی علایی بیان کرد: این شهرستان در شرایط خاصی از لحاظ بعد مسافت و مرزی بودن واقع شده و نیازمند توجه و برنامه‌ریزی ویژه استانی در حوزه بهداشت و درمان است و امیدواریم با مساعدت مجموعه کارکنان بیمه سلامت استان این مشکلات مرتفع شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی