عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

ساماندهی ارزی با فرمول اعتمادسازی

رونق تولید با کمک دلارهای خانگی

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعتماد سازی را فرمول ساماندهی ارزی عنوان کرد و گفت: جذب ارزهای خانگی و همچنین ارزهای حاصل از صادرات از سوی بانک مرکزی لازمه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

ساماندهی ارزی با فرمول اعتمادسازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به وضعیت بازار ارز، گفت: هنوز اعتماد کافی برای جذب ارزهای حاصل از صادرات در سامانه نیما ایجاد نشده است. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با برنامه مداری و ایجاد حاشیه امن برای صادر کنندگان زمینه جذب ارزهای خارجی را فراهم کند، افزود: یکی از راهکارهای جلب اعتماد صادرکنندگان در این حوزه این است که تضمین کافی برای بازپرداخت ارزهای مورد نیاز در زمان مورد نیاز آنها داده شود.

    وی تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت به ویژه بانک مرکزی باید متعهد شود که از دریافتی از صادرکنندگان به عنوان سپرده ارزی را در زمان مورد نیاز افراد با اسکناس‌های تحویل گرفته پس دهند تا به این ترتیب علاوه بر ساماندهی بازار ذخیره ارزی کشور نیز جبران شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: قید مهلت 45 روزه برای بازپرداخت سپرده های ارزی مشکلاتی را پیش پای تولید و صادرات برای صادرکنندگان گذاشته است و به نظر می‌رسد این زمان باید کاهش یابد.

    موسوی لارگانی با بیان اینکه بروکراسی متعدد در کشور اعتمادها را سلب کرده است، گفت: بانک مرکزی در شرایط فعلی باید با از میان برداشتن بروکراسی اداری و اعتماد سازی در میان صادرکنندگان به تنظیم بازار ارز بپردازد.

    وی با تاکید بر اینکه در شرایطی که صادرات در کشور با مشکلات عدیده مواجه است دولت نباید گره های صادراتی را با بدعهدی در بازپرداخت سپرده های ارزی کورتر کند، افزود: دولت باید با ارایه بسته های حمایتی ضمن تشویق به صادرات بیشتر زمینه برای ارزآوری بهتر را فراهم کند.

    موسوی لارگانی با بیان اینکه دولت باید با برنامه ریزی دقیق زمینه سپرده های ارزی خانگی را نیز فراهم کند، تصریح کرد: لازمه سپرده گذاری ارزی مردم عادی در بانک ها جلب اعتماد آنها است. وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اقتصاد کشور به ارز در اختیار مردم نیاز دارد، گفت: با اعتماد مردم به بانک ها و سپرده گذاری ارزی تولید و اشتغال رونق پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو