عصر بازار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خبر داد:

ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۶

عصر اعتبار- معاون خود کفایی و اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه در طول ۲۲ سال گذشته در مجموع از کاریابی و طرح‌های اقتصادی که اجرا شد، حدود ۷۰۰ هزار طرح و خانواده مددجویان خودکفا شدند، گفت: در سال گذشته ۱۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حجت الله عبدالملکی معاون خود کفایی و اشتغال کمیته امداد با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای اشتغال زایی، اظهار داشت: از دهه شصت مسئله توانمند سازی اقتصادی  به معنی ایجاد اشتغال برای مددجویان در کمیته امداد  به صورت جدی مطرح و مقرر شد برنامه‌های ویژه‌ای برای اشتغال در نظر گرفته شود.

    وی ادامه داد: برنامه ایجاد فرصت شغلی در کنار کمک معیشت، درمان و ... مطرح شد اما به صورت رسمی از سال 74 معاونت اشتغال کمیته امداد تشکیل شد و هدف اصلی ایجاد درآمد برای خانواده‌های تحت پوشش بود تا کمک خرجی داشته و خودکفا شوند.

    *اجرای یک میلیون و پانصد هزار طرح اقتصادی در طول 23 سال گذشته در کمیته امداد

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: از سال 74 تاکنون بیش از یک میلیون و پانصد هزار طرح اقتصادی اجرا شده و حدود 300 هزار مورد کاریابی صورت گرفته است.

    عبدالملکی بیان داشت: برای ایجاد اشتغال دو مدل داریم؛ یکی ایجاد طرح اقتصادی است و فرد آموزش می ‌بیند و تسهیلات  دریافت می‌کند و بحث دوم، به کارگیری مددجویان کمیته امداد در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به صورت استخدامی است.

     

    *خودکفایی 700 هزار خانواده تحت پوشش در 22 سال گذشته

    وی یادآورشد: در مجموع ازکاریابی و طرح‌های اقتصادی که اجرا شد، حدود 700 هزار طرح  خود کفا شدند یعنی این تعداد خانواده در طول حدود 22 سال خودکفا شدند و پس از این تعداد خودکفایی، افراد جدید تحت پوشش قرار گرفتند.

    * خودکفایی 170 هزار نفر در سال 96

    معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد تصریح کرد: سال گذشته 152 هزار فرصت شغلی از طریق اجرای طرح اقتصادی و 18 هزار کاریابی داشتیم که در مجموع 170 هزار نفر با ایجاد اشتغال خودکفا شدند؛ البته حدود 50 هزار مورد  خود کفا شدند و بقیه هنوز در پروسه خودکفایی هستند.

    عبدالملکی اضافه کرد: ما قبل از اینکه خانواد‌ه را از پوشش خارج کنیم طبق قانون وقتی بخواهیم درباره خودکفایی فرد اظهار نظر کنیم باید شش ماه گذشته فرد معادل حداقل قانون کار درآمد داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه خیلی از طرح‌ها به سطح درآمد مورد نظر نمی‌رسند؛ در نتیجه خانواده خود کفا اعلام نمی‌شود و تحت پوشش می‌ماند،خاطرنشان کرد: برای اینکه طرح‌ها موفق شود یکسری کارها را قبل و یکسری بعد از اجرای طرح‌های اقتصادی انجام می‌دهیم.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد متذکر شد: پیش از اجرای طرح بحث استعداد سنجی و مشاوره شغلی انجام می‌شود و باید ببینیم بالاخره  فرد  مددجو  توان کار را دارد و چه نوع کاری می‌تواند انجام دهد. موضوع دیگر آموزش است و در صورت نیاز به آموزش، مددجو یک آموزش مهارتی  فرا می‌گیرد.

    *آموزش 295 هزار مددجو در سال 96

    عبدالملکی ابراز داشت: سال گذشته 295 هزار نفر را در بیش از 800 مرکز آموزشی که مربوط به کسب و کار مختلف است تحت آموزش قرار دادیم و بخش عمده آموزش‌ها را سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌دهد؛البته آموزش‌ها برای مددجویان رایگان است؛ ضمن اینکه بخش عمده هزینه مربوط به تجهیزات یا در اغلب موارد هزینه ایاب و ذهاب مددجو پرداخت می‌شود.

    وی بیان داشت: بعد از اجرای طرح  بین سه تا پنج سال تحت نظارت امداد قرار می‌گیرد و اگر مشکلی وجود داشته باشد با مشاوره حل می‌شود، اگر نیاز به وام تکمیلی داشته باشد مجدد وام داده  می‌شود و اگر نیاز به آموزش داشته باشد معرفی می‌شود؛ضمن اینکه درباره  بازاریابی نیز خدمات  به صورت مشاوره به فرد داده می‌شود.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: درباره تولید فرش ما شرکتی به نام شرکت «صنعت آفرینان امداد» داریم که فرش‌های تولیدی مددجویان را به صورت تضمینی خریداری کرده  و به فروش می‌رساند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو