عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول:

فرصت‌های کمک به رشد پایدار اقتصاد جهانی در حال کاهش است

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول روز گذشته و در نشست مشترک با بانک جهانی اعلام کرد: پنجره فرصت‌ها برای حفظ روند رشد اقتصاد جهانی به دلیل جنگ تجاری و بحران در بازارهای نوپدید در حال کوچک‌تر شدن هستند.

فرصت‌های کمک به رشد پایدار اقتصاد جهانی در حال کاهش است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، صندوق بین‌المللی پول روز گذشته و در نشست مشترک با بانک جهانی اعلام کرد: به دلیل مناقشات تجاری بین کشورها در بازارهای نوپدید پنجره فرصت‌ها برای حفظ روند رشد اقتصاد جهانی در حال کوچک‌تر شدن است.

    نشست مشترک صندوق بین‌المللی پول با بانک جهانی که روز گذشته در بالی اندونزی پایان یافت شاهد کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال 2018 به میزان 0.2 درصد بود.

    این صندوق هشدار داد همه از جنگ تجاری و جنگ ارزی بین آمریکا و چین به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان متضرر خواهند شد.

    این صندوق می‌گوید: با توجه به تشدید تنش‌های تجاری و تداوم نگرانی‌های ژئوپلتیک موجود و بدتر شدن اوضاع اقتصادی که بر بسیاری از بازارهای نوپدید و کشورهای در حال توسعه تأثیر می‌گذارد، مخاطرات تهدیدکننده رشد اقتصاد جهانی روبه افزایش است.

    این صندوق اعلام کرد: افزایش بی‌سابقه بدهی عمومی کشورها نیز ازجمله مواردی است که می‌تواند چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی و روند کنونی را تهدید کند.

    بیانیه این صندوق می‌افزاید: با توجه به کوچک شدن پنجره فرصت‌ها ما بی‌درنگ به سمت پیشبرد سیاست‌ها و اصلاحاتی که از روند رشد کنونی اقتصاد جهانی حمایت می‌کنند پیش می‌رویم. از طرفی نیز به دنبال کاهش مخاطرات، بهبود فضای سیاسی، افزایش مقاومت و بالا بردن چشم‌انداز رشد در میان‌مدت به نفع همه خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی