عصر بازار

حکمران بلوچستان پاکستان:

ظرفیت سالانه تجارت ایران و پاکستان بیش از ۵ میلیارد دلار است

عصر اعتبار- حکمران جدید ایالت بلوچستان پاکستان با تشریح توانمندی های ایران و پاکستان در توسعه تجارت گفت: ظرفیت های مبادلات اقتصادی دو کشور بیش از ۵ میلیادر دلار در سال است و باید در راستای رونق اقتصادی دو کشور گام برداشت.

ظرفیت سالانه تجارت ایران و پاکستان بیش از ۵ میلیارد دلار است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «امان الله خان یاسین زئی» در دیدار با اعضای هیات ایرانی شرکت کننده در نشست کمیته تجارت مرزی ایران و پاکستان به ریاست «نادر میرشکار» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان بر لزوم برداشته شدن گام های عملیاتی دو کشور برای تحقق اهداف تجارت سالانه دو کشور تاکید کرد.
    حکمران جدید ایالت بلوچستان،اولویت اصلی «عمران خان» نخست وزیر پاکستان را توسعه روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد و افزود: بزودی شاهد تحولاتی در زمینه توسعه روابط اقتصادی ایران و پاکستان خواهیم بود.
    'یاسین زئی' با بیان اینکه ظرفیت ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری بیش از 5 میلیارد دلار است، تاکید کرد: با گسترش مبادلات قانونی ضمن اینکه درآمد دولت ها افزایش می یابد، مسیر رشد و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته نیز هموار شده و از گسترش تروریسم جلوگیری می شود.
    وی همچنین از برگزاری نمایشگاه تجاری ایران و پاکستان در زاهدان و کویته و تبادل بیشتر هیات های اقتصادی دوجانبه استقبال و حمایت کرد.
    حکمران ایالت بلوچستان پاکستان در بخش دیگری از سخنانش، آسان تر شدن روند ارائه روادیدی برای آشنایی مردم دو ملت با یکدیگر، رونق گردشگری دوجانبه و اجرای اقداماتی برای معرفی دو کشور به مردم طرف مقابل را خواستار شد.
    یاسین زئی تصریح کرد: اگر مردم دو کشور با یکدیگر آشنا شوند، بسیاری از موانع پیش روی دولت ها برای توسعه روابط نیز رفع می شود.
    این مسئول پاکستانی همچنین گفت: دولت فدرال پاکستان و دولت ایالتی به دنبال آن است تا راه های ارتباطی و جاده ای پاکستان با ایران گسترش یابد.
    حکمران جدید ایالت بلوچستان پاکستان با بیان اینکه دولت پاکستان تروریسم را به هر شکل آن محکوم و مطرود می شمارد، حمله اخیر به پاسگاه مرزی ایران و عملیات تروریستی در رژه شهر اهواز را محکوم کرد و افزود: لازم است که چه در سطح بین المللی و چه منطقه ای با تروریسم مبارزه کرد.
    سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته نیز در این نشست با تبریک انتصاب حکمران جدید ایالت بلوچستان، گفت: توسعه استان های همجوار و گسترش رفاه و تامین معیشت مردم مهم ترین عامل رشد و پیشرفت و جلوگیری از افراط و تروریسم است.
    «محمد رفیعی» تصریح کرد:بایستی هرچه زودتر مقامات دو کشور نسبت به ایجاد ارتباطات بانکی و طراحی ساز و کار تبادل پولی به ویژه میان استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان اقدام کنند تا هرچه سریع تر به هدف موردنظر مسئولان عالیرتبه در رسیدن میزان مبادلات دوجانبه به 5 میلیارد دلار دست یافت.
    ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، دوشنبه 23 مهرماه جاری با حضور اعضای هیات های ایرانی و پاکستانی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان آغاز به کار کرد و روز چهارشنبه 24 مهرماه به کار خود پایان داد.
    دیدار اعضای هیات ایرانی با حکمران جدید ایالت بلوچستان نیز روز پنجشنبه 25 تیرماه در کاخ حکمرانی این ایالت برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی