عصر بازار

تلاشهای آمریکا در اجلاس FATF برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای علیه ایران ناکام ماند

عصر اعتبار- بر اساس اخبار واصله از اجلاس اخیر گروه ویژه اقدام مالی FATF در پاریس، هیات آمریکا براساس دستورالعمل کاخ سفید بشدت تلاش می نماید که اقدامات مقابله ای را که از تیرماه ۱۳۹۵ و در حین اجرای برنامه اقدام این نهاد از سوی کشورمان، تعلیق شده بود را مجددا برقرار سازد. این تلاشها با نگاه بیطرفانه و فنی اکثریت قاطع اعضای این گروه تاکنون ناکام مانده است و احتمال برقراری اقدامات مقابله ای پایین است.

تلاشهای آمریکا در اجلاس FATF برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای علیه ایران ناکام ماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، گفته می شود که بر خلاف سنت پیشین این اجلاسها که معمولا تصمیمات فنی در روزهای ابتدایی کاری اجلاسها جمع بندی و نهایی می شدند، پیش نویس تصمیم راجع به کشورمان هنوز تا روز پنجشنبه در حال مذاکره بوده است. گروه شورای همکاری خلیج فارس و آرژانتین بعنوان اعضای اصلی و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی بعنوان اعضای ناظر به شدت تلاش می کنند که سایر کشورها را با خواست آمریکا همراه سازند. محور اصلی استدلال موافقین برقراری اقدامات سخت مقابله ای علیه کشورمان این است که بعد از دو دوره تمدید برنامه اقدام و گذشت هشت ماه تنها یک لایحه از چهار لایحه در نظام قانونگذاری ایران نهایی شده است؛ ضمن اینکه در این مصوبات، استانداردهای مورد درخواست این نهاد کاملا رعایت نشده است. مخالفین کشورمان معتقدند که ایران با تاخیرهای تعمدی در اجرای مفاد برنامه اقدام، اعتبار این نهاد را خدشه دار کرده و اعطای هرگونه فرصت دوباره ای به ایران بدون هیچ تضمینی، پیام بدی برای جامعه بین المللی در جهت رعایت این استانداردها خواهد داشت.

    رایزنی های طرفین برای رسیدن به یک راه حل مرضی الطرفین تاکنون بی نتیجه بوده است. یکی از راه حل ها انتشار یک بیانیه عمومی تفصیلی است که نظرات و نگرانیهای دو طرف را منعکس نماید.

    همچنین مهمترین محوری که مطرح است و از سوی کشورهای ثالث پیشنهاد شده این است که مهلت جدیدی در نظر گرفته شود ولی این مهلت بعنوان آخرین مهلت برای تکمیل اقدامات کشورمان مورد توافق اعضای این گروه باشد. اجلاس بعدی این نهاد در بهمن ماه آتی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو