عصر بازار

اجرای طرح جامع مالیاتی از ورود قاچاق به کشور جلوگیری می‌کند

عصر اعتبار- عضو اتاق بازرگانی گفت: با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی می‌توان از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.

اجرای طرح جامع مالیاتی از ورود قاچاق به کشور جلوگیری می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی  با بیان اینکه یکی از معضلات اقتصادی، به پدیده قاچاق معطوف می‌شود، اظهار کرد: برخی منابع در اختیار سیستم مالیاتی و خزانه داری کشور است که این امر می‌تواند به شفاف سازی اقتصاد کمک رسان باشد، بنابراین اجرای نظام جامع مالیاتی، از دیگر برنامه های مهم دولت در جلوگیری از ورود قاچاق به کشور است.

    آرگون، تصریح کرد: مواد اولیه، انرژی و سوخت از جمله عواملی هستند که به آنها یارانه تعلق می‌گیرد و می توان آن را با قیمت بالاتری به فروش رساند. همین امر موجب شده که در حوزه صادرات قاچاقی صورت نگیرد.

    بیشتر بخوانید: افزایش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار/ قیمت به 10 هزار و 200 تومان رسید

    عضو اتاق بازرگانی گفت: رواج پوشاک قاچاق در بازار ایران در حالی است که صنعت پوشاک می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا کند. براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولید ملی لازم است مسئولان برای جلوگیری از افزایش روند قاچاق پوشاک اقداماتی اصولی انجام دهند.

    آرگون، گفت: به‌طور کلی تمام عرضه‌کنندگان برند‌های خارجی پوشاک پس از دریافت مجوز‌های لازم از کشور مبدا باید به مرکز امور اصناف و بازرگانی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه و پس از ثبت برند، اجازه فعالیت در کشور را دریافت می‌کنند.

    وی در پایان گفت: بنابراین بهتر است قانون دقیق اجرا شود، چون قانون دقیق و قابل اعتمادی در این زمینه داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی