عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان خبر داد:

صندوق مشترک ایران و عمان راه‌اندازی می‌شود

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان گفت: در دیدار مقامات ایران و عمان راهکارهایی جهت ایجاد صندوق مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که خوشبختانه مقامات هر دو کشور بر ایجاد این صندوق اتفاق نظر داشتند.

صندوق مشترک ایران و عمان راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محسن ضرابی در خصوص بانک‌های فعال ایران در کشور عمان گفت: دو بانک ملی و صادرات در این کشور وجود دارند که آن‌چنان فعال نیستند و علی رغم تمایل‌شان برای خدمات دهی به تاجران ایرانی هنوز مشکلات آنها حل نشده است.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان ادامه داد: پیش از برجام به دلیل تحریم‌های بانکی فعالیت این دو بانک محدود شد و تا به امروز هنوز نتوانسته‌اند دوباره خود را احیا کنند ضمن آنکه این دو بانک هنوز با بانک‌های عمانی هم ارتباط گیری نکرده‌اند.

    وی افزود: این مسئله را ما به مقامات گزارش دادیم و خواستار حضور پر رنگ تر آنها در روند تجاری شدیم که بنا بر شنیده‌ها جلساتی در این خصوص در بانک مرکزی برگزار شده است. امیدواریم در روزهای آینده خبرهای خوبی در این خصوص منتشر شود.

    وی با اشاره به فعالیت بانک‌های ایرانی در آسیا گفت: معمولا این بانک‌ها زیر نظر بانک دبی فعالیت می‌کنند که بانک ملی آذربایجان چندی پیش از این مجموعه جدا و مستقل شده است و هم اکنون شروع به گسترده‌تر کردن فعالیت‌های خود گرفته تا در آینده نزدیک بتواند به فعالان اقتصادی دو کشور خدمات‌ ارائه کند.

    عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: روابط ما همواره با عمان در بهترین سطح بوده و اکنون نیز شاهد گسترش حضور شرکت‌های ایرانی در این کشور هستیم در صورتی‌که فرمول کار کردن با این کشور متفاوت است و حتما شرکت‌ها باید زبان تجارت بین المللی را بلد باشند، کار کردن و صادرات به این کشور تفاوت زیادی با افغانستان و عراق دارد و متاسفانه همین عدم اطلاع باعث شده که برخی شرکت‌های ما ضرر ببینند.

    وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ و متوسط با استانداردهای جهانی می‌توانند در این کشور حضور داشته باشند.

    ضرابی با اشاره به سفر هیئت ایرانی به این کشور گفت: یک هیئت تجاری به سرپرستی مشاور وزیر صمت و معاون صندوق توسعه ملی به عمان سفر کرد و در دیدار با مقامات این کشور راهکارهایی جهت ایجاد صندوق مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت خوشبختانه مقامات هر دو کشور بر ایجاد این صندوق اتفاق نظر دارند.

    وی افزود: افزایش صادرات یکی از بحث‌های دیگر این جلسه بود و قرار شد یک خط اعتباری جهت صدور خدمات فنی و مهندسی برای شرکت‌های ایرانی ایجاد شود.

    ضرابی تصریح کرد: عمانی‌ها برای حضور شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه تکنولوژی و دانش بنیان تمایل نشان دادند و اعلام کردند تسهیلات لازم برای حضور این شرکت‌ها در پارک علمی فناوری عمان شامل فضای تکنولوژی‌های زیرساخت در اختیار این شرکت‌ها قرار خواهند داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو