عصر بازار

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:

تشکیل ۵۴۸۴ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز

محکومیت ۱۷ هزار میلیاردی متخلفان

عصر اعتبار- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در مجموع رسیدگی به ۴۰ هزار و ۱۷ پرونده در حوزه کالا و خدمات متخلفان به پرداخت ۱۷ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند

تشکیل ۵۴۸۴ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در نشست خبری گفت: ما 40 هزار و 17 پرونده در حوزه کالا و خدمات داشته‌ایم که متخلفان به پرداخت 17 هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند. 4387 فقره پرونده در حوزه بهداشت، دارو و درمان تشکیل شده که متخلفان به پرداخت 13 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم هستند.

    وی بیان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز 5484 فقره پرونده تشکیل شد و متخلفان به پرداخت 30 هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم هستند. همان‌طور که مستحضرید پرونده‌های اجرای احکام، پرونده‌هایی هستند که منجر به اجرای حکم شده‌اند.

    رایگانی ادامه داد: 56 هزار و 72 فقره پرونده وارده برای اجرای احکام وجود دارد که برای آن 2 هزار میلیارد ریال جریمه در نظر گرفته شده است و وصول شده‌اند. همچنین 461 میلیارد ریال محکومیت اعاده شده در حق شاکی خصوصی بوده است که این مورد بیشتر در پرونده‌های صنفی دیده می‌شود.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: مهم‌ترین احکام صادره در ماه گذشته عبارت بوده است از: فردی که در شهرستان دیر استان بوشهر به دلیل مباشرت در قاچاق خودرو به پرداخت 43 میلیارد ریال جزای نقدی به حق صندوق دولت محکوم است.

    وی‌ ادامه داد: یک شرکت تولیدی لبنیات طی دو ماه گذشته تخلف در حوزه افزایش قیمت لبنیات و افزایش قیمت خودسرانه داشت که در همین راستا به پرداخت 300 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

    رایگانی در ادامه این نشست خبری گفت: قاچاقچی سوخت در اصفهان 11 میلیارد ریال جریمه شده است؛ همچنین فردی به دلیل عدم اعلام موجودی و اختفای پوشک به پرداخت 7 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم است. در حوزه احتکار با کمک رسانه در این مدت فعالیت‌های سازمان تعزیرات بیشتر دیده شد و در همین زمینه 52 فقره پرونده به سازمان صنعت‌، معدن و تجارت ارسال شد که بیشترین پرونده‌ها مربوط به آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و گیلان بوده است.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در حوزه گرانفروشی لبنیات که سؤال خبرنگاران بود بیان کرد: 4 پرونده گرانفروشی لبنیات در تعزیرات حکومتی استان تهران تشکیل شد و در حال رسیدگی است. ارزش ریالی یکی از پرونده‌های مربوط به شیر و ماست 18 میلیارد ریال بوده و این مواردی که ذکر شد ارزش تخلف است و پرونده در دست رسیدگی قرار دارد؛ به‌طور مثال میزان گرانفروشی این پرونده که 18 میلیارد ریال بوده، جریمه‌ای بیش از میزان گرانفروشی به آن تعلق می‌گیرد.

    رایگانی در ادامه افزود: پرونده دیگری مربوط به گرانفروشی شیر، ماست و پنیر وجود دارد که میزان گرانفروشی ثبت‌شده 9 میلیارد ریال بوده و همچنین دو پرونده دیگر در همین حوزه به میزان 8 میلیارد ریال گرانفروشی وجود دارد.

    وی‌ با بیان اینکه ما اجرای طرح نظارت اربعین را در اداره‌جات سراسر کشور آغاز کرده‌ایم، گفت: از زمان آغاز این طرح 700 مورد بازرسی در سراسر کشور انجام شد که طی آن تعداد 224 مورد در بازرسی‌ها دچار تخلف شده بودند. همچنین 226 واحد تخلفی نداشته‌اند،‌ در کل 225 پرونده تشکیل شده است که میزان محکومیت 193 میلیارد و 812 میلیون ریال بود که به صورت کلی بیان شد.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور اظهار داشت: گرانفروشی بلیت‌های هواپیمایی که از دفاتر معتبر تهیه شده بود بر اساس رصد ما مورد بررسی قرار گرفت و 5 شرکت هواپیمایی به دلیل گرانفروشی جریمه شدند و مجوزهای آنان نیز باطل خواهد شد؛ همچنین تا یک سال اجازه فعالیت نخواهند داشت.

    رایگانی در مورد گرانفروشی خودرو گفت: یکی از معضلات ما در این حوزه عدم ایفای تعهدات و تحویل ندادن خودرو از طرف نمایندگی‌های توزیع خودروسازهای خارجی است که در شهر تهران 319 پرونده در این حوزه در دست بررسی قرار دارد.

    وی‌ ادامه داد: اخیرا یک شرکت به اتهام گرانفروشی موبایل به پرداخت 102 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد و در دیگر پرونده گرانفروشی موبایل 6 میلیارد ریال و همچنین شرکت دیگری نیز به پرداخت 19 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پایان بیان کرد: در زمینه اختفا و عدم عرضه کالا 4 پرونده در تعزیرات حکومتی استان تهران تشکیل شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو