عصر بازار

چرا زائران اربعین نمی‌توانند دینار بگیرند؟

عصر اعتبار- جمع زیادی از زائرین اربعین که هم اکنون به کشور عراق سفر کرده‌اند هنوز نتوانسته‌اند در پیام رسان بله برای خرید دینار ثبت نام کنند؛ بانک ملی چند دلیل را عامل بروز این مشکل اعلام کرده است.

چرا زائران اربعین نمی‌توانند دینار بگیرند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مسعود خاتونی درباره دلایل کندی ثبت نام در پیام رسان بله برای خرید دینار عراقی اظهار داشت: این امر دلایل متعددی دارد که یکی از آنها روشن بودن فیلترشکن تلفن همراه زائرین در هنگام ثبت نام است. این موضوع باعث اختلال در ثبت نام شده و به همین دلیل تعدادی از زائرین معترض شده‌اند که سیستم قطع است و نمی‌توانند ثبت نام کنند.

    وی همچنین تأکید کرد: زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت در کشور عراق بسیار ضعیف بوده و به همین دلیل زائران در نقاط خاصی به صورت محدود می‌توانند از اینترنت استفاده کنند همین امر هم عاملی شده تا افرادی که به کشور عراق سفر کرده اند نتوانند ثبت نام کنند.

    عضو هیئت مدیره بانک ملی با بیان اینکه هم اکنون اکثر زائران در کشور عراق رفته و از آنجا قصد ثبت نام در پیام رسان بله برای خرید دینار را دارند گفت: البته به دلایل بالا این را هم اضافه کنیم که بعد از ثبت‌نام در روزهای نخست کشور عراق از مسئولان بانک ملی خواست تا اطلاعات کامل افرادی که دینار خریداری کرده اند را به بانک مرکزی عراق تحویل دهند؛ بر همین اساس گیتهای ثبت نام اضافه شد و از شماره گذرنامه و تصویر آن هم دریافت شد، این مورد هم یکی از دلایلی است که سیستم را با کندی مواجه کرده است.

    خاتونی با تأکید براینکه تمام مردم می‌توانند ثبت نام کنند ولی با سرعت کم تصریح کرد: از روز یک شنبه تا چهارشنبه روز گذشته که جزو روزهای نخست ثبت نام ارز اربعین بود هیچ مشکلی در ثبت نام وجود نداشت ولی بعد از آن فرد با توجه به موارد مذکور سیستم با کندی مواجه شده است؛ از روز سه شنبه با پرداخت سود و واریز حقوقهای مردم شبکه پرداخت در سیستم بانکی با ترافیک بالا مواجه شد. به همین دلیل گروهی از مردم در روزهای اول و دوم که در ایران حضور داشتند نتوانستند ثبت نام کنند و از کشور عراق قصد ثبت نام را دارند ولی به دلیل زیرساختهای ضعیف و همچنین عدم توجه به روشن بودن فیلترشکن با کندی موفق به ثبت نام می‌شوند.

    وی تأکید کرد: اگر مردم در ساعات پایانی شب و یا ساعات نخست روز به پیام رسان بله مراجعه کنند بدون هیچ مشکلی و در سریعترین زمان ممکن می‌توانند ثبت نام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو