عصر بازار

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران خبر داد:

نحوه محاسبه بهره بانکی مورد بازنگری قرار می‌گیرد

عصر اعتبار- عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: ما در اتاق ایران طرحی را در حال بررسی و تصویب نهایی داریم تا با مصوبه دولت و مجلس نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.

نحوه محاسبه بهره بانکی مورد بازنگری قرار می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ما در این جلسه با دعوت از فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن و صنعت سعی می‌کنیم تا درددل‌های آنها را بشنویم تا از طریق دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برخی از موانع و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان را برطرف کنیم.


    وی خاطرنشان کرد: ما باید گزارشی را از عملکرد 6 ماهه شورا به دبیرخانه مرکزی ارائه کنیم تا خروجی و نتیجه مصوبات در این جلسات مشخص و روشن باشد.


    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت و صنعت مغان مطالبات چغندرکاران را به شکل کامل و 100 درصد پرداخت کرد و در حال حاضر این بنگاه اقتصادی عظیم هیچ بدهی به کشاورزان و چغندرکاران ندارد.


    پیرموذن بیان کرد: از طریق کمیته تسهیل و کارگروه‌های فنی طرح‌های ارائه شده به سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات مورد دقت نظر قرار گرفته و امیدواریم براساس آئین‌نامه‌های ستاد تسهیل و کمیته‌های شکل گرفته ایرادات و اشکالات برطرف شود.


    وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی و برخی نارضایتی صادرکنندگان از بابت دریافت نکردن جوایز صادراتی و همچنین برگشت ارز حاصل از صادرات ما پیشنهاد کردیم تا همچون گذشته از طریق برگ سبز صادرات تجار مورد حمایت و توجه قرار گیرند.


    عضو هیئت رئیسه اتاق ایران بیان کرد: ما همچنان مشکل انتقال ارز را به داخل کشور داریم و تصمیم بر این شده تا همچون زمان تحریم اول این برگ سبز صادرات در اختیار تجار قرار گیرد تا معامله‌ها به شکل قانونی انجام شده و از قاچاق ارز و برخی رانت‌ها پیشگیری شود.البته قرار است در دیداری که استاندار اردبیل با رئیس کل بانک مرکزی خواهد داشت ارزی از محل سامانه نیما برای واردات مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قرار گیرد.


    وی همچنین به مشکل عمده تولیدکنندگان در عقد قرارداد با بانک‌ها و نحوه محاسبه بهره و سود بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در اکثر پرونده‌های کمیته حمایت قضائی از تولیدکنندگان با این مشکل روبرو بودیم که قرار شد براساس آئین‌نامه جدید نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.


    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به مشکلات متعدد واحدهای صنعتی و معدنی اشاره و اظهار کرد: فعالان بخش معدن از مظلومیت خاصی رنج می‌برند به طوری که تصمیم گرفتیم هفته آینده خانه معدن را در این استان راه‌اندازی کنیم تا با برپایی خانه معدن حق و حقوق واقعی فعالان این بخش مورد توجه و پیگیری جدی قرار گیرد.


    پیرموذن خواسته اصلی معدن‌کاران را تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری مسئولان و پاسخ به استعلامات با تشکیل پنجره واحد در این حوزه اعلام کرد و افزود: ما جمع‌بندی این جلسه را به عنوان پیشنهادات استان اردبیل به شورای گفتگوی ملی خواهیم برد تا در تصویب و اجرایی شدن آنها اقدام اساسی را انجام دهیم.

    اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل نیز گفت: هفته آینده در دیداری که با رئیس کل بانک مرکزی داریم سعی خواهیم کرد تا تجار و تولیدکنندگان اردبیل از ارز نیما استفاده کنند.


    وی اظهار کرد: در این نشست معدن‌کاران و صنعتگران مشکلات و خواسته‌های خود را به شکل واقع‌بینانه مطرح کردند تا ما از طریق دولت و بانک مرکزی این مطالبات آنها را پیگیری کنیم.


    وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال روان‌سازی مسیر برای حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هستیم و در این حرکت راهگشا و موثر سعی می‌کنیم تا بهترین شرایط و فضا برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی فراهم آید.


    بهنامجو همچنین به جایگاه خوب استان در بخش معدن و ضرورت بهره‌برداری از معادن استان به شکل کامل اشاره کرد و گفت: در سه زون معدنی مشگین‌شهر، خلخال و هیر مطالعات به نقطه امیدبخش رسیده و از سال آینده بهره‌برداری و اکتشاف از این معادن شروع خواهد شد.


    وی همچنین از کاهش محسوس در پاسخگوئی به استعلامات و صدور مجوز از سوی دستگاه‌های اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا هر ماه یکبار پنجره واحد برای بخش معدن و حل مشکلات صاحبان تولید در این بخش شکل گیرد تا به صورت رودررو فعالان بخش معدن خواسته‌های خود را مطرح کنند. البته تولیدکنندگان حوزه معدن با مشکل بازاریابی و فروش نیز روبرو هستند که ما از معاون اقتصادی خود خواسته‌ایم تا نمایشگاه عرضه محصولات و مصالح ساختمانی را در اردبیل دایر کنند.


    بهنامجو، ضرورت تعامل با مسئولان محلی و رفع معارض را در حوزه بهره‌برداران صنایع معدنی یادآور شد و تصریح کرد: البته بهره‌برداران باید حق و حقوق روستائیان و ساکنین مناطق محروم را رعایت کند و نسبت به جلب رضایت آنها ببا حفظ منافعشان تلاش کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی