عصر بازار

دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران:

لیزینگ‌های واقعی را بشناسید

هر لیزینگی دارای مجوز نیست

عصر اعتبار- دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران گفت: مردم باید آگاهی لازم را داشته باشند تا اگر شرکتی خود را به عنوان نماینده یک شرکت لیزینگ معرفی کرد از صحت و سقم مجوز و نمایندگی آنها آگاهی داشته باشند.

لیزینگ‌های واقعی را بشناسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، هادی موقعی درباره فعالیت برخی شرکت های لیزینگ فاقد مجوز، اظهار داشت: طبق قانون پولی و بانکی کشور، وظیفه بانک مرکزی نظارت بر نهادهای مالی و اعتباری مجاز که در زمینه اعتباردهی فعالیت دارند، است.

    وی افزود: در همین راستا بسیاری از افراد تلاش می کنند تا با دریافت نمایندگی و به عناوین متفاوت، خود را به واحدهای تحت مجوز بانک مرکزی متصل کنند و تحت نام این شرکت ها یا موسسات اعتباری فعالیت داشته باشند.

    دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران در ادامه با هشدار به مردم درباره فعالیت این شرکت ها، گفت: البته مردم باید آگاهی لازم را داشته باشند تا اگر شرکتی خود را به عنوان نماینده یک شرکت لیزینگ معرفی کرد از صحت و سقم مجوز و نمایندگی آنها آگاهی داشته باشند.

    موقعی با تاکید بر اینکه داشتن کارگزاری و عاملیت دادن به دیگران از سوی شرکت های لیزینگ ممنوع است، ادامه داد: در همین راستا انجمن ملی لیزینگ نیز با صدور اطلاعیه و ارسال به روزنامه های کثیرالانتشار در خصوص لزوم وجود قرارداد معتبر همکاری یا نمایندگی سایر اشخاص مدعی نمایندگی لیزینگ با شرکت های لیزینگ تاکید کرده است.

    وی افزود: همکاری رسانه ها و روزنامه ها با شرکت های لیزینگ و درج آگهی و اطلاعیه های آنان تنها از طریق ارائه مدارک اصل از جمله مجوز فعالیت، قراردادهای همکاری، نامه تاییده از طرف شرکت لیزینگ مورد نظر امکانپذیر خواهد بود. به گفته دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران، در صورت نبود چنین مدارک و یا قالبی مشخص برای همکاری با شرکت لیزینگ و ادعای کاذب در این ارتباط، این افراد کلاهبردار تلقی خواهند شد.

    حضور پررنگ لیزینگ های فاقد مجوز در حوزه خودرو

    موقعی در واکنش به این سوال که دلیل حضور پُررنگ لیزینگ های فاقد مجوز در حوزه خودرو چیست؟ گفت: خودرو از جمله حوزه های پرنفوذ و پرگردش در جامعه است و همچنین باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد، از جمله گرایش به خرید کالاهای سرمایه‌ای در ردیف علاقمندی های شهروندان محسوب می‌شود. وی در این خصوص توضیح داد: از طرفی تولید خودرو و تنوع انتخاب محصول در ایران محدودیت‌هایی دارد که تمامی این موارد موجب می شود تا امکان سوء استفاده و میدان داری سودجویان در این حوزه بیشتر شود.

    دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران، گفت: مردم برای حصول اطمینان از شرکت لیزینگ مجاز  باید به سایت بانک مرکزی و انجمن ملی لیزینگ ایران مراجعه کنند زیرا اسامی شرکت های لیزینگ معتبر در این دو منبع اعلام شده که تنها منابع موثق هستند.

    وی در ادامه بار دیگر تاکید کرد: همانطور که پیش از این گفته شد مردم باید به نوع مراکز نظارتی بر فعالیت های اقتصادی توجه و آنها را تفکیک کنند. به عنوان مثال نظارت بر تولید، فروش و خدمات پس از فروش خودرو به عهده وزارت صمت، نظارت بر قیمت گذاری و رعایت حقوق مصرف کننده خودرو به عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تمامی موسسات اعتباری و لیزینگ ها و صرافی ها تحت نظارت بانک مرکزی قرار دارند. به گفته دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران، تمامی شهروندان و هموطنان باید شکایت های خود را در هر یک از این حوزه ها بر حسب موضوع به نهادهای نظارتی مربوطه ارسال کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو