عصر بازار

بانک مرکزی روسیه از آماده شدن سوئیفت روسی خبر داد

عصر اعتبار- بانک مرکزی روسیه با اعلام آماده شدن سوئیفت روسی (SPFS) اعلام کرد که بانک ها و موسسات اعتباری داخلی و خارجی در صورت آماده بودن شرایط فنی می توانند به سوئیفت روسی وصل شوند.

بانک مرکزی روسیه از آماده شدن سوئیفت روسی خبر داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در گزارش بانک مرکزی روسیه گفته شده است: سیستم انتقال اطلاعات مالی (SPFS) توسط بانک مرکزی روسیه بوجود آمده است و قرار است خدماتی در عرصه انتقال اطلاعات مالی ارایه دهد.
    «این خدمات شامل انتقال اطلاعات درقالب سوئیفت، انتقال اطلاعات مالی در قالب های ویژه به کاربران، کنترل اطلاعات مالی در قالب سوئیفت و امکان مشخص کردن شرکت کنندگان در (SPFS) برای کاربران و دریافت اطلاعات مالی از آنها است.»
    در ادامه این گزارش آمده است: اصول ورود بانک ها و مشتریان آنها به سیستم (SPFS) به این گونه است که این موسسات در صورت آماده بودن خدمات فنی و پس از عقد قرارداد با بانک مرکزی روسیه در آن عضو می شوند.
    در گزارش خاطرنشان شده است: بانک مرکزی روسیه مطابق با قوانین و مقررات خود اجازه دارد خدمات در عرصه انتقال اطلاعات مالی به موسسات اعتباری و مشتریان آنها و شخصیت های حقوقی، بانک ها و موسسات اعتباری خارجی و بانک مرکزی کشورهای دیگر ارایه دهد.
    گفتنی است، روسیه از یک سال پیش اعلام کرد که در حال ایجاد سیستم سوئیفت روسی (SPFS) است تا با تحریم های احتمالی آمریکا در حوزه مالی و بانکی علیه روسیه مقابله کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی