عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

ارائه لایحه بودجه ۹۸ از سوی دولت به مجلس

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه لایحه بودجه ۹۸ از سوی دولت به مجلس در روز ۱۵ آذر خبر داد.

ارائه لایحه بودجه ۹۸ از سوی دولت به مجلس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت ،عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه دولت برای ارائه لایحه بودجه سال 98، گفت: آن طور که از دولت به ما خبر رسیده و بنده نیز مطلع شده‌ام، پیش‌نویس لایحه بودجه 98 در دولت تهیه و تدوین شده است.

    وی افزود: در جلسات متعددی که با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم، وی قول داده که لایحه بودجه سال 98 را در موعد مقرر قانونی، یعنی 15 آذر به مجلس تقدیم می‌‌کند.

    **اتکای بودجه 98 به درآمدهای نفتی کاهش یافته است

    نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: در صورتی که لایحه بودجه سال 98، 15 آذر از سوی دولت تقدیم مجلس شود، بررسی این لایحه پس از تصویب در کمیسیون در تلفیق، از اواسط دی‌ماه در صحن پارلمان آغاز می‌شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان خاطر کرد: دولت سعی کرده در لایحه بودجه 98، اتکا به درآمدهای نفتی کاهش یابد و بیشتر درآمدها متمرکز بر اخذ مالیات‌ها و حسابرسی دقیق به مؤدیان مالیاتی باشد، البته این در مرحله پیش‌نویس لایحه است و هنوز لایحه بودجه 98 تقدیم مجلس نشده که بتوان به طور دقیق درباره آن اظهار نظر کرد.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه را حداکثر تا 15 آذر هر سال تقدیم مجلس کند تا فرصتی برای بررسی آن در مجلس پیش از پایان سال برای مجلس و شورای نگهبان نیز وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی