عصر بازار

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا در روز جمعه به ۱۲۱۸ دلار رسید و بیشترین کاهش هفتگی خود را از ماه اوت تجربه کرد.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا در روز جمعه به پایین ترین حد طی یک هفته رسید و بیشترین کاهش هفتگی خود را از ماه اوت تجربه کرد. دلیل آن هم ارزش بالای دلار به خاطر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ سود بود که تقاضای شمش طلا را کاهش داد .
    قیمت طلا 0.4 درصد کاهش یافت و در ساعت 3:57 به وقت گرینویچ به 1218.23 دلار در هر اونس رسید که پایین‌ترین حد آن از اول نوامبر و قیمت 1218.08 دلار بود .
    قیمت طلا در این هفته 1.2 درصد کاهش یافت. این سریعترین کاهش هفتگی قیمت دلار از ماه اوت بود .
    قیمت طلای آمریکا 0.3 درصد پایین آمد و به 1221.70 دلار در هر اونس رسید .
    ارزش دلار نسبت به ارزهای دیگر در روز جمعه بالا رفت، در حالی که فدرال رزرو آمریکا نرخ سود را ثابت نگه داشت ولی موضع سخت مالی خود را حفظ کرد .
    نرخ بالاتر سود هزینه های نگهداری طلا را بالا میبرد که سودی ندارد و هزینه نگهداری و بیمه آن افزایش می یابد .
    شاخص دلار که ارزش آن در برابر 6 ارز اصلی جهان را نشان می‌دهد حدود 0.8 درصد در فصل گذشته بالا رفت .
    ادوارد میر، تحلیلگر اینتل اف سی استون در یادداشتی گفت در مورد طلا هوشیار هستیم. به نظر می‌رسد نیمی از پیشرفت قیمت طلا در سال های اخیر به خاطر ارزش بالای دلار و نوسانات در آمریکا از بین رفته باشد .
    فدرال رزرو آمریکا سه بار در سال جاری نرخ سود را بالا برده است و انتظار می‌رود دوباره این کار را در ماه دسامبر انجام دهد. دلیل آن هم اقتصاد نیرومند آمریکا، تورم فزاینده و رشد فرصت‌های شغلی است .
    بین سایر فلزات گرانبها، نقره 0.6 درصد کاهش یافت و به 14.32 دلار در هر اونس رسیده است. این فلز بیشترین کاهش قیمت را در 6 ماه اخیر تجربه کرده و 2 درصد تا حالا کاهش یافته است .
    پلاتینیوم با 1.2 درصد کاهش، 853.45 دلار در هر اونس معامله می‌شود که کمترین حد آن در هفته جاری بوده است. این فلز در طول هفته، یک درصد کاهش داشت که بیشترین حد آن از اواخر سپتامبر است .
    قیمت پالادیوم هم با 0.3 درصد کاهش به 1120.60 دلار در هر اونس رسید. بنابراین 0.6% در طول هفته بالا رفته است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی