عصر بازار

بر اساس تازه ترین آمارها مشخص شد :

رشد ۱۷ درصدی ارزش معاملات بورس در هفته سوم آبان‌ماه

عصر اعتبار- آمارهای منتشره نشان می‌دهد که ارزش معاملات بورس در هفته سوم آبان ماه بیش از ۱۷ درصد افزایش را در تالار شیشه ای رقم زده است.

رشد ۱۷ درصدی ارزش معاملات بورس در هفته سوم آبان‌ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در پایان معاملات هفته منتهی به 15 آبان‌ماه 97 شاخص کل نسبت به هفته قبل با یک درصد افزایش مواجه شد.

    بر اساس این گزارش، در پایان معاملات هفته منتهی به 15 آبان‌ماه 97‌، شاخص کل با یک هزار و 733 واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به 185.100 واحد رسید.

    رشد بازارهای اول و دوم

    از سویی دیگر، شاخص بازار اول با یک هزار و 244 واحد افزایش به 137.610 واحد و شاخص بازار دوم با 3 هزار و 612 واحد افزایش به 362.702 واحد رسید که به این ترتیب شاخص بازار اول و دوم با یک درصد افزایش روبرو شدند.

    همچنین بر اساس آمارهای معاملاتی در چهار روز کاری هفته گذشته‌ ارزش کل معاملات اوراق بهادار به 30.866 میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل 17 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

    وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری

    لازم به ذکر است، در این دوره زمانی تعداد 9 هزار و 54 میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از 582 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت.

    در همین حال 49 میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 543 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

    از سوی‌ دیگر رشد ارزش بازار بورس تهران در یک سال گذشته رتبه نخست را در میان اعضای فدراسیون جهانی بورس‌ها به دست آورد.

    این گزارش می افزاید : بر مبنای ارزیابی هایی که فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE)، ارزش بازار بورس تهران در 12 ماهه منتهی به پایان سپتامبر سال 2018 میلادی با بیش از 120 درصد بازده (به واحد پول ملی) رتبه اول را در میان اعضای فدراسیون ها به دست آورده است.

    ارزش 173 میلیارد دلاری بورس ایران

    بر این اساس، میزان بازده ارزش بازار بورس تهران به دلار در این دوره حدود 74 درصد محاسبه شده که از این نظر نیز در بالاترین جایگاه در میان سایر اعضای فدراسیون جهانی بورس‌ها قرار گرفته است.

    در همین حال ارزش دلاری بورس تهران در پایان سپتامبر 2018 معادل 173 میلیارد دلار اعلام شده و در سویی دیگر، شاخص کل بورس تهران در دوره یک ساله منتهی به پایان سپتامبر 2018 با شکل گیری رشدی صعودی بیش از 127 درصد بازدهی را به ثبت رسانده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی