عصر بازار

قیمت طلا در بازارهای جهانی به کمترین سطح در یک ماه اخیر رسید

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا به دنبال افزایش نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها در نتیجه سیاست بانک مرکزی این کشور، بعد از ظهر دیروز (جمعه) به کمترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید.

قیمت طلا در بازارهای جهانی به کمترین سطح در یک ماه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بانک مرکزی آمریکا پنجشنبه گذشته نرخ بهره را ثابت نگاه داشت اما تحلیلگران پیش بینی می کنند، این نرخ در ماه دسامبر (آذر-دی) برای چهارمین بار در سال جاری میلادی افزایش پیدا کند.
    بانک مرکزی آمریکا به دنبال کاهش نرخ رشد سرمایه گذاری پس از بحران مالی سال 2008 اقدام به کاهش نرخ بهره کرد، اما اکنون با بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور بار دیگر سیاست افزایش نرخ بهره را در پیش گرفته است.
    افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا می شود.
    قیمت آنی یا تحویل فوری طلا در ساعت 10 و 31 دقیقه صبح دیروز به وقت گرینویچ در بازار لندن به یک هزار و 211 دلار و چهار سنت رسید که کمترین قیمت از 11 اکتبر (19 مهر) است.
    در پایان معاملات عصر دیروز بازار لندن، هر اونس طلا به بهای یک هزار و 211 دلار و 40 سنت معامله شد که نسبت به روز پیش از آن یک درصد کاهش دارد.
    همچنین در پایان معاملات دیروز بازار لندن، قیمت تحویل فوری نقره و پلاتین با یک درصد کاهش نسبت به دیروز به ترتیب به 14 دلار و 34 سنت و 858 دلار رسید در حالی که پالادیوم با 0.3 درصد افزایش نسبت به پنجشنبه گذشته به بهای یک هزار و 122 سنت معامله شد.
    قیمت آتی طلا در بازار «کامکس» آمریکا نیز با بیش از یک درصد کاهش نسبت به پنج شنبه گذشته به یک هزار و 121 دلار و 20 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی