عصر بازار

بیش از ۵۰ درصد تعهد تسهیل‌گری اشتغال مددجویان بهزیستی قزوین اجرایی شد

عصر اعتبار- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ابلاغیه تعهدات تسهیل‌گری اشتغال استان قزوین در امسال ۶۰۷ نفر بوده است که از این میزان تاکنون امکان ایجاد شغل برای ۳۷۳ از مددجویان توسط بهزیستی استان فراهم شده است.

بیش از ۵۰ درصد تعهد تسهیل‌گری اشتغال مددجویان بهزیستی قزوین اجرایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علیرضا وارثی اظهار داشت: امروزه اشتغال یکی از چالش پیش روی معلولان در جامعه است که دولت و سازمان‌های مربوط همچون بهزیستی موظف به فراهم کردن شرایط مطلوب جهت اشتغال آنها هستند.

    وی تاکید کرد: ابلاغیه تعهدات تسهیل‌گری اشتغال استان قزوین در سال جاری 607 نفر بوده است که از این میزان تاکنون امکان ایجاد شغل برای 373 از مددجویان توسط بهزیستی استان فراهم شده است.

    مدیرکل بهزیستی استان قزوین تاکید کرد: دفتر اشتغال سازمان بهزیستی استان در 6 ماهه اول امسال پرداخت تسهیلات  قرض‌الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی از محل اعتبارات قانون بودجه از جمله فعالیت‌های دفتر اشتغال سازمان بهزیستی است که منجر به ایجاد فرصت اشتغال برای معلولان می‌شود.

    وی افزود: این تسهیلات در امسال به میزان 72 میلیارد و 100 میلیون ریال در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری از طریق بانک‌های عامل سطح استان به 86 نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان اعطا شده است.

    وارثی بیان کرد: کسب و کار خرد، دامداری، کشاورزی، صنعت، خدمات، صنایع دستی،  فنی‌ و حرفه‌ای از جمله شغل‌های ایجاد شده از طریق اعطای این تسهیلات است.

    وی عنوان کرد: در بخش پرداخت مشوق بیمه سهم خویش فرمایی و کارفرمایی به‌صورت مستقل و بدون دریافت تسهیلات و بلاعوض در 6 ماهه ابتدای سال نیز 83 نفر از مددجویان و 432 نفر تثبیتی از امکانات فراهم شده استفاده کرده‌اند.

    مدیرکل بهزیستی استان قزوین تاکید کرد: ارائه این خدمات با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 813 میلیون ریال منجر به ایجاد اشتغال در قزوین شده است که تا پایان سال متغیر بوده و افزایش می‌یابد.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین در 6 ماهه ابتدای سال با استفاده از پرداخت مانده قرض‌الحسنه در سال گذشته 49 نفر از مددجویان از طریق بانک‌های عامل سطح استان تسهیلات ایجاد شغل دریافت کردند که مجموع آمار پرداختی‌ها تاکنون به 135 نفر رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو