عصر بازار

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا:

اروپا کنار ایران خواهد ماند

عصر اعتبار- قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا همواره در زمینه حمل و نقل کنار ایران خواهد ماند و همکاری‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: اتحادیه اروپا خواهان حرکت در مسیر توافقات قبلی است.

اروپا کنار ایران خواهد ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به هنقل از فارس، ماجا باکران، امروز در اجلاس آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با حضور 16 تن از اتحادیه اروپا در تهران و در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: اتحادیه اروپا همواره در بخش حمل و نقل کنار ایران بوده است و این همکاری‌ها ادامه دارد.

    وی بیان کرد: در سال 2016 هیأتی از اتحادیه اروپا به رهبری خانم موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ایران سفر کرد که در این دیدار توافقات ارزشمندی در زمینه حمل و نقل در ابعاد شهری و هواپیمایی حاصل شد. حال پس از آغاز تحریم‌های جدید می‌گویم در مسیر همان توافقات حرکت خواهیم کرد.

    قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا اظهار داشت: 80 درصد حمل و نقل جهان از نظر حجم و ارزش از طریق دریا و توسط کشتی انجام می‌شود و اینکه در چه نقطه‌ای و کجا قرار داشته است، اهمیت ندارد.

    باکران اضافه کرد: اتحادیه اروپا و قاره اروپا در ادوار مختلف تاریخ از طریق دریا با قاره آسیا تجارت داشته است. به همین دلیل خواهان آن هستیم بین قاره اروپا و آسیا این ارتباط کماکان برقرار باشد.

    وی‌ ادامه داد: توسعه همکاری‌ها موجب می‌شود جریان لجستیک و زنجیره حمل و نقل به سرانجام برسد؛ این مزیت حمل و نقل به توسعه کشورها کمک خواهد کرد و در کنار آن منجر به پایداری اقتصادی و زیست محیطی نیز می‌شود. به همین دلیل باید امنیت را ارتقا دهیم و این در کانون فعالیت‌های ما قرار دارد.

    قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا بیان کرد: ضرورت دارد زمینه برای رقابت سالم و برابر ایجاد شود و در کنار آن بتوانیم با افزایش همکاری با کشورهای مختلف شاهد نوین‌سازی و ارتقا بنادر باشیم. به همین دلیل خوب است که بتوان تبادل اطلاعات در فعالیت‌های خود داشت.

    باکران تصریح کرد: جهان در حال تحول بزرگی است و عصر دیجیتال را تجربه می‌کنیم، به همین دلیل فعالیت‌ها در این عرصه با نظارت بیشتر انجام می‌شود و در حوزه دریایی هم باید از این عرصه به بهترین شکل بهره گرفت. این تحولات بسیار سریع هستند و برای عقب نماندن باید با آنها سازگار شد که تمرکز بالایی از سوی اتحادیه اروپا و قاره اروپا در این موارد انجام شده است.

    وی اضافه کرد: در این اجلاس می‌خواهیم در کنار تمرکز و صحبت درباره اولویت‌های سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا، به‌طور خاص و تخصصی اطلاعات بین دو طرف تبادل شود و در کنار هم با این چالش مواجه باشیم.

    قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا اظهار داشت: از بخش خصوصی می‌خواهیم که با حاکمیت و قانون‌گذار همراه باشد، زیرا تلاش آنها در تسریع فعالیت‌ها کمک به سزایی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی