عصر بازار

وزیر دارایی فرانسه:

توافق برسر دریافت مالیات از شرکت های اینترنتی نزدیک است

عصر اعتبار- «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه گفت: دستیابی به توافقی بر سر طرح اتحادیه اروپا برای دریافت مالیات از شرکت های بزرگ اینترنتی مانند گوگل و فیس بوک با وجود مخالفت برخی از کشورهای این اتحادیه ؛ نزدیک است.

توافق برسر دریافت مالیات از شرکت های اینترنتی نزدیک است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این مقام فرانسوی روز دوشنبه در مصاحبه با رادیو اینتر فرانسه گفت: ما به توافقی در این زمینه در اتحادیه نزدیک هستیم. ما مطمئن هستیم که دولت آلمان نیز به توافقی در این زمینه با دیگر کشورهای عضو این اتحادیه کمک خواهد کرد.
    آلمان که از حامیان اولیه این طرح بود، هفته گذشته خواستار تغییراتی در آن شد. فرانسه به دنبال امضای توافقی در زمینه دریافت مالیات از غول های اینترنت تا دسامبر آینده است.
    لومر روز جمعه هشدار داد، ناتوانی آلمان در حمایت از طرح پیشنهادی مالیات بر شرکت های بزرگ اینترنتی به اعتماد بین آلمان و فرانسه آسیب می رساند.
    وی در مصاحبه با با تارنمای روزنامه مالی «لزکو» گفت: حتی برای یک ثانیه هم نمی توانیم تصور کنیم که آلمان به تعهداتش پایبند نیست و قصد پیروی از چنین مشی را در ماه دسامبر ندارد.
    وزیر دارایی فرانسه از مدتها قبل حامی اصلی دریافت مالیات از شرکت های بزرگ اینترنتی بوده است و به دنبال دستیابی به توافقی در زمینه دریافت مالیات از درامد این شرکت ها در نشست آتی وزیران دارایی اتحادیه اروپا در ماه دسامبر است.
    طرح دریافت مالیات از شرکت های بزرگ اینترنتی باید به تایید قریب به اتفاق هر 28 عضو اتحادیه اروپا برسد اما تاکنون برخی از کشورهای از جمله ایرلند، سوئد، دانمارک علنا با آن مخالفت کرده اند.
    مخالفان مالیات شرکت های اینترنتی در اتحادیه اروپا نگران خشم کاخ سفید در دولت«دونالد ترامپ» هستنند که تلاش های اتحادیه اروپا برای اعمال «مالیات عادلانه» را حمله به شرکت های آمریکایی قلمداد می کند.
    پاریس نگران آن است که شکست در دستیابی به توافقی در این زمینه قبل از انتخابات ماه مه اروپایی ها پاداشی به پوپولیست های ضد اتحادیه همچون «مارین لوپن» رهبر حزب سابق جبهه ملی باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی