عصر بازار

معاون وزیر دارایی آلمان:

همه باید برای برگزیت سخت آماده باشند

عصر اعتبار- معاون وزیر دارایی آلمان امروز گفت که همه طرف‌ها باید برای شرایطی که در آن برگزیت سخت به وقوع بپیوندد، آمادگی داشته باشند.

همه باید برای برگزیت سخت آماده باشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، «یورگ کوکیز» معاون وزیر دارایی آلمان امروز دوشنبه خواستار آمادگی برای وقوع برگزیت سخت شد.

    بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، کوکیز در جریان کنفرانس بانکداری در فرانکفورت گفت: «کاملا روشن است که همه باید برای امکان برگزیت سخت آماده باشند.»

    خروج ناگهانی بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق درباره مرز ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند و بدون توافق‌ مورد نظر دو طرف در زمینه‌های مختلف یا برگزیت بدون توافق، برگزیت سخت است.

    این در حالی است که «سِر کِر استارمر» وزیر برگزیت دولت سایه انگلستان گفت تهدید دولت برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در واقع یک حقّه سیاسی است. وی تاکید کرد پارلمان باید به جای دولت کنترل امور را به دست بگیرد.

    مردم بریتانیا در ماه ژوئن سال 2016 با رای مثبت به خروج از اتحادیه اروپا تصمیم به جدایی از بروکسل گرفتند و فرآیند مذاکرات دو ساله خروج، ماه مارس سال 2017 آغاز شد اما تاکنون پیشرفت اندکی داشته است. این مذاکرات رسما باید در ماه مارس سال 2019 به اتمام برسد اما احتمال عدم حصول توافق میان بروکسل و لندن و بلاتکلیفی روابط آینده تجاری دو طرف وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی