عصر بازار

اسامی سوء استفاده‌کنندگان از کارت بازرگانی در برگ مالیاتی درج می‌شود + سند

عصر اعتبار- بر اساس بخشنامه سازمان مالیاتی، با توجه به ماده ۱۵۷ قانون مالیاتهای مستقیم، در خصوص کارتهای بازرگانی یک بار مصرف، مشخصات مودی واقعی در رای هیئتهای حل اختلاف مالیاتی درج خواهد شد.

اسامی سوء استفاده‌کنندگان از کارت بازرگانی در برگ مالیاتی درج می‌شود + سند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، تقوی نژاد رئیس کل سازمان مالیاتی در بخشنامه ای به ادارات کل امور مالیاتی ضوابط برررسی و رسیدگی به پرونده های مالیاتی دارندگان کارتهای بازرگانی را اعلام کرد.

    بر این اساس، هرگاه پس از ابلاغ برگ تشخیص قطعی یا مطالبه مالیات، مودی موصوف ادعا نماید که مالیات مطالبه شده مربوط به او نیست، می بایست مراتب را به صورت مکتوب با ارائه دلایل کافی، اطلاعات و اسناد و مدارک مثبته، از جمله مشخصات ذینفع، مشتمل بر نام و نام خانوادگی، کد ملی، نشانی محل سکونت و ...به ادارات امور مالیاتی مربوطه تسلیم  نماید.

    در مواردی که اعتراض مودی مورد قبول و پذیرش هیئتهای حل اختلاف مالیاتی واقع شود، در این صورت  هیئتهای حل اختلاف مالیاتی میبایست در اجرای ماده 157 قانون مالیاتهای مستقیم نسبت به انشای رای جهت مطالبه مالیات از مودی واقعی که مشخصات ان می بایست در متن رای درج شود اقدام نمایند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی