عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

بلاتکلیفی ۳۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارها

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید ۳۰ هزار میلیاد تومان کالای قاچاق در انبارها بلاتکلیف مانده که ممکن است در قانون بودجه سال آینده برای آن تعیین تکلیف کرد.

بلاتکلیفی ۳۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به ضبط کالاهای قاچاق بیان داشت: در حال حاضر 30 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارها وجود دارد، قانون حکم به ضبط این کالاها داده است و امکان ورود دوباره این کالاها به بازار وجود ندارد.

    قانون تاکید داد که کالای احتکار شده توزیع شود، بنابراین 100 درصد قاضی دستور به توزیع این کالاها در بازار را داده است.
    این نماینده مجلس عنوان کرد: ورود کالاهای قاچاق به بازار آسیب های دیگری به دنبال دارد چرا که به تولید داخل ضربه می زند، بنابراین این کالاها ضبط و انبار می شود و هرگز برای فروش به بازار عرضه نمی شود.

    وی ادامه داد: در گذشته بحث هایی برای وروداین کالاها به بازار وجود داشت اما در نهایت در قانون بودجه تصمیمی برای ورود کالاهای قاچاق به بازار گرفته نشد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: برخی نمایندگان به دنبال توزیع کالای قاچاق در بازار هستند، ممکن است امسال  در زمان بررسی قانون بودجه به این موضوع بپردازیم. اما در حال حاضر این کالاها به دلیل ضربه به تولید داخل همچنان در انبارهای ضبط هستند و در بازار توزیع نمی شود.

    کالاهای احتکاری در بازار توزیع شده است

    لاهوتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت،  در خصوص سرنوشت کالاهای احتکار شده اظهار داشت: احتکار و قاچاق کالا دو معقوله متفاوت است، کالاهای قاچاق در انبار ضبط می شود اما کالاهای احتکاری با حکم دادگاه باید در بازار توزیع شود. احتکار کالایی است که باید در بازار توزیع می شد اما صاحب کالا به طمع گرانی کالا را در بازار توزیع نکرده است که به حکم دادگاه کالا به بازار می آید، در خصوص کالای قاچاق باید گفت که این کالاها بدون مجوز و از مجاری غیر قانونی وارد کشور می شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بیان داشت:  به طور مثال اخیرا شاهد احتکار لاستیک خودرو بودیم که قطعا با حکم دادگاه و قاضی حکم توزیع این کالا در بازار صادر شده است، چرا که قرار نیست کالاهای احتکاری مجدد در انبارها بماند.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: قانون تاکید داد که کالای احتکار شده توزیع شود، بنابراین 100 درصد قاضی دستور به توزیع این کالاها در بازار را داده است.

    وی گفت: البته نمی توانم موثق بگویم که کالاها توزیع شده است یا نه، اما من مطمئنم که قاضی هرگز حکم به ضبط کالای احتکاری نمی دهد، بنابراین شک ندارم که کالاهای احتکار شده توزیع شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی