عصر بازار

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

تضعیف قدرت خرید با کاهش شدید ارزش پول ملی

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی،گفت:ثبات اقتصادی و جلوگیری از تلاطم در بازار ارز لازمه ی انجام فعالیت های اقتصادی است که البته با دستور محقق نمی شود.

تضعیف قدرت خرید با کاهش شدید ارزش پول ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خانه ملت، رحیم زارع با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی گفت:متاسفانه نوسانات نرخ ارز صدمات قابل توجهی به اقتصاد کشور وارد کرده و این موضوع مانع فعالیت بخش تولید شده است.

    سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:تقویت ارزش پول ملی، ایجاد ثبات اقتصادی و جلوگیری از تلاطم در بازار ارز لازمه ی انجام فعالیت های اقتصادی است البته موضوعات مذکور با دستور محقق نمی شود.

    زارع در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با تاکید بر لزوم فراهم شدن شرایط برای کسب درآمدهای ارزی پایدار تصریح کرد:برای دست یابی به انضباط پولی و مالی باید سیاست های اقتصادی صحیح بکار گرفته شود.

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود:تداوم نوسان نرخ ارز و قیمت کاذب ارز باید مورد رسیدگی قرار بگیرد چرا که ادامه این وضعیت باعث تشدید تورم و کاهش ارزش پول ملی می شود.

    وی ادامه داد:با توجه به کاهش شدید ارزش پول ملی، قدرت خرید خانوارها با مشکل جدی روبرو شده است بنابراین باید در راستای توجه به رفاه جامعه از اقداماتی که به تقویت پول ملی می شود، حمایت شود.

    سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:هزینه بنگاه‌های اقتصادی که مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای را از خارج کشور تامین می کنند به نرخ ارز وابسته است بنابراین منطقی شدن نرخ ارز و ایجاد ثبات در بازار لازمه تسهیل فعالیت بنگاه های اقتصادی  می شود./

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی