عصر بازار

افزایش ۱۰۰درصدی هزینه‌های مراسم اربعین حسینی

عصر اعتبار- معاون امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به افزایش صددرصدی هزینه‌‌های مراسم اربعین امسال گفت: به دلیل تفاوت قیمت اجناس در ایران و عراق مجبور شدیم وسایل مورد نیاز را از کشورمان به عراق ببریم.

افزایش ۱۰۰درصدی هزینه‌های مراسم اربعین حسینی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در جلسه ستاد اربعین ضمن تشکر از فرمانداری‌های استان تهران که همکاری مشتاقانه‌ای در جهت تأمین اقلام و اعتبارات داشتند، گفت: هزینه‌های ما برای مراسم اربعین حسینی سال 97 نسبت به سال گذشته صددرصد افزایش داشته است. علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت با کمترین هزینه اقدامات انجام شود، ولی با توجه به بیشتر بودن قیمت  اجناس  در عراق نسبت به ایران به دلیل افزایش قیمت ارز ما را با مشکل مواجه کرد.

    وی ادامه داد: ما سال‌های گذشته تمامی اقلام را در شهر نجف خریداری و تأمین می‌کردیم ولی امسال به دلیل تفاوت نرخ ارز هزینه‌ها سرسام‌آور بود. لذا تصمیم گرفتیم تمامی اقلام مورد نیاز را از ایران با خود به عراق ببریم.

    امامی امین افزود: مشکلات عدیده‌ای در مورد بحث حمل‌ونقل داشتیم؛ کامیون‌داران به دلیل برخی مشکلات همراهی نمی‌کردند و در کنار کند بودن ورود زائران به کشور عراق کار را برای ما سخت کرد. همچنین دوستان ما که در نجف منتظر وسایل و اقلام بودند به دلیل همراهی نکردن دولت عراق با مشکل مواجه شدند. به هر حال خداوند نصیب ما کرد تا حضور یابیم و مراسم اربعین را به پایان برسانیم. دعای همیشگی من این بوده، این رزق را برای ما و فرزندان‌مان حفظ شود.

    وی گفت: بنده شاهد بودم که برای بسیاری فرمانداران تأمین مایجتاح مورد نیاز برای مراسم سخت بود ولی به خاطر امام حسین (ع) به هر نحوی بود تأمین وسایل مورد نیاز، تجهیزات و وسایل آشپزخانه را انجام دادند. خوشبختانه از سال‌های قبل برخی مسائل تأمین شده بود و لازم است در اینجا از پیگیری‌های آقای اسماعیل‌بیگی تشکر کنم.

    معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران ادامه داد: برای هر سالی که ما از مراسم اربعین بازمی‌گردیم تطهیر برخی از وسایل مانند پتو و آماده‌سازی آن برای سال بعد کار سختی است که این اقدامات در حال انجام برای سال آینده است.

    امامی امین افزود: به لطف خداوند ما بدهی در زمینه تأمین اعتبارات و وسایل مورد نیاز برای امسال نداریم و تمامی موارد تأمین شده است. براساس اعلام وزارت کشور مدت زمان حضور ما برای پذیرایی 10 روز بود و ما از 6 تا 22 صفر در عراق حضور داریم. به عبارت دیگر با موج جمعیت ما حضور می‌یابیم و با کاهش ترددها در عراق بازمی‌گردیم.

    وی در پایان گفت: هرچند کسوراتی وجود داشته است ولی ما سعی می‌کنیم با کارشناسی سراغ آماده‌سازی برای اربعین سال آینده برویم. لذا باید مشکلات برطرف شوند و هماهنگی مناسبی صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی