عصر بازار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد؛

تحول نظام بانکی ایران با فناوری بلاک‌چین

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تغییر زیرساخت‌های بانکی ایران با استفاده از فناوری بلاکچین و کاربردهای متعدد و بی‌نظیر آن می‌تواند نظام بانکی ایران را متحول کند.

تحول نظام بانکی ایران با فناوری بلاک‌چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد جواد آذری جهرمی درباره به کارگیری فناوری بلاک‌چین در نظام اقتصادی و بانکی دنیا، افزود: نظام اقتصادی و مالی دنیا با استفاده از فناوری‌های نوین و کارآمد از جمله بلاک‌چین دچار تغییر و تحولاتی شده است و مسئولان نظام اقتصادی و مالی ایران نیز باید بلاک‌چین را به عنوان تکنولوژی و پروتکلی با نکات مثبت و در عین حال دارای تهدیداتی ناشی از تغییر بررسی و از آن استفاده کنند.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در مقابل بلاک‌چین بازگشت به عقب معنی ندارد، ادامه داد: بدون شک فناوری بلاک‌چین در چند سال آینده‌ تحولاتی عظیم و زیرساختی در پیکره ارتباطات و نظام مالی و اقتصادی، اینترنت اشیاء و سایر حوزه‌ها ایجاد خواهد کرد و باید برای همگام شدن با این فناوری ساختارهای کشور با تغییرات منطبق شود که در غیر این صورت در حوزه فناوری عقب ماندگی خواهیم داشت.

    آذری جهرمی افزود: یکی از مسائل مهم تحول نظام‌های پرداخت جهان و ایران گسترش و استفاده از ارزهای رمزنگار است که همین مسئله توجه بانک مرکزی و نظام بانکی کشور را به خود جلب کرد و دستاورد آن پیشرفت و مطالعات مناسب است؛ باید بدانیم که بیت کوین همه کارکرد رمز ارزها و فناوری بلاک‌چین نیست و باید موضوع ارزهای رمزنگار و بلاک چین را به صورت جدی پیگیری کرد.

    وی در خصوص تحول نظام بانکی اظهار داشت: نظام بانکداری الکترونیکی کشور ما تا به امروز بر اساس خدمات ابری بوده و تغییر زیرساخت‌های بانکی ما با استفاده از فناوری بلاک‌چین و کاربردهای متعدد و بی‌نظیر آن می‌تواند نظام بانکداری ایران را متحول کند و با استفاده از زیرساخت‌های نوین به سوی بانکداری دیجیتال گام برداشت.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک، گفت: هشتمین همایش بانکداری الکترونیک با محور انقلاب بلاک‌چین با توجه به گفتگوی کارشناسان ارشد نظام فناوری، مالی و بانکی کشور می‌تواند تا در ایجاد موقعیت هم افزایی برای تحقق تحول در نظام بانکداری با استفاده از بلاک‌چین و بررسی دیدگاه‌ها موقعیت مناسبی را فراهم کند.

    یادآور می‌شود، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک چین در روزهای 9 و 10 بهمن‌ماه 97 در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می شود.

    مهمترین هدف از برگزاری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات صنعت بانکداری الکترونیک است؛ فناوری زنجیره بلوک و دفاتر توزیع‌شده، رمز ارزها، سامانه‌های پرداخت جایگزین، فناوری‌های مالی، پرداخت و بانکداری باز، تقلب، پولشویی، کلاه‌برداری و روش‌های مقابله با آن و تحول دیجیتال از محورهای این همایش عنوان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی