عصر بازار

بخش عمومی ۱.۷ افت کرد

مالیات کارکنان بخش خصوصی ۱۰ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- آمارهای نیمه نخست امسال نشان می‌دهد، مالیات کارکنان بخش خصوصی ۱۰.۲ درصد رشد یافت و در مقابل مالیات کارکنان بخش عمومی با افت ۱.۷ درصدی روبرو شد.

مالیات کارکنان بخش خصوصی ۱۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقال از فارس، ایرانیها در نیمه نخست سال جاری بالغ بر 8 هزار و 800 میلیارد تومان مالیات بر درآمد پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.9 درصد رشد دارد.

    زیرمجموعه این نوع مالیات عبارتند از: مالیات حقوق کارکنان بخش عمومی، کارکنان بخش خصوصی، مشاغل، مستغلات، متفرقه درآمد و معافیت مالیاتی (جمعی - خرجی) را شامل می‌شود.

     

    طبق گزارش بانک مرکزی، کارکنان بخش عمومی در این مدت 2 هزار و 440 میلیارد تومان مالیات پرداختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 1.7 درصدی روبه‌رو بود، اما در مقابل، کارکنان بخش خصوصی 2 هزار و 580 میلیارد تومان مالیات دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10.2 درصد رشد داشته است.

    همچنین مالیات مشاغل که به صنوف و بازاری‌ها بازمی‌گردد که 3 هزار و 160 میلیارد تومان مالیات پرداختند و 22 درصد افزایش یافت.

    سال گذشته در این مدت 2 هزار و 340 میلیارد تومان مالیات مشاغل گرفته شده بود. مالیات مستغلات نیز 620 میلیارد تومان بوده که با رشد 37.5 درصدی روبه‌رو بود.

    مصوب شش ماهه مالیات بر درآمد 9 هزار و 880 میلیارد تومان بوده و مصوب کل بودجه سال جاری 19 هزار و 400 میلیارد تومان است که طبق آمار گفته شده، عملکرد به نسبت بهتری در مقایسه با دیگر بخش‌ها دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی