عصر بازار

رئیس بزرگترین بانک روسیه:

مسکو توان مقابله با تحریم های بانکی امریکا را دارد

عصر اعتبار- رئیس بانک وِ.تِ.ب روسیه گفت، حوزه بانکداری این کشور در صورت تحریم بانکی از سوی آمریکا توان مقابله با تحریم ها را دارد و با مشکل جدی مواجه نخواهد شد. از این رو رشد اقتصادی روسیه ادامه خواهد داشت.

مسکو توان مقابله با تحریم های بانکی امریکا را دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'آندری کاستین' روز سه شنبه در گفت وگو با تاس افزود: کاستین توضیح داد: تاثیر تحریم را انکار نمی کنم اما بانکداری روسیه با وجود تحریم های آمریکا به توسعه خود ادامه داده است.
    به گفته وی، فعالیت حوزه بانکداری روسیه در سال جاری با سود خوبی همراه بود و از 1.3 تریلیون روبل به 1.7 ترلیون روبل افزایش یافته است.
    ماه گذشته، پیش نویس دو لایحه در کنگره آمریکا مطرح شد مبنی بر اینکه هفت بانک دولتی روسیه مورد تحریم ایالات متحده قرار گیرند.
    'وِ.تِ.بِ'، 'گازپروم بانک'، 'بانک مسکو' و 'روس سِلخازبانک' از جمله بانک های روسی بودند که نامشان در این پیش نویس مطرح شد.
    اظهارات اخیر رئیس بزرگترین بانک روسیه در حالی مطرح شده است که آلکسی کودرین رئیس دیوان محاسبات این کشور امروز ضمن اینکه خواستار متوقف شدن تحریم های ضد روسی با همکاری غرب شد، اعلام کرد: اقتصاد روسیه در حفره رکود گرفتار شده و این وضعیت از سالها پیش ادامه دارد.
    وی که در یک همایش بین المللی در دانشگاه دولتی مالی در مسکو سخن می گفت، افزود: رشد اقتصاد روسیه در 10 سال اخیر در سطح یک درصد باقی مانده که این به معنی رکود طولانی مدت اقتصاد کشور است.
    کودرین افزود: ما پس از پایان جنگ دوم جهانی چنین رکود اقتصادی طولانی را (در شوروی و روسیه) نداشتیم که 10 سال پیاپی رشد اقتصادی یک درصد باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی