عصر بازار

مدیرعامل شستا:

۸۵ درصد دارایی شستا در بورس عرضه شده است

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت :۲۷۴ شرکت تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است و ۸۵ درصد دارایی گروه شستا در بورس عرضه شده است.

۸۵ درصد دارایی شستا در بورس عرضه شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، مرتضی لطفی در مورد وضعیت بازدهی شستا افزود : شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی به عنوان یک هلدینگ چند رشته‌ای با هدف حفظ و ارتقاء ارزش ذخایر و سرمایه بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در سال 65 احداث شد و هم اکنون 274 شرکت تحت پوشش این مجموعه است که 95 شرکت معادل 35 درصد سودآوری دارد و حدود 20 درصد از شرکتها از سوی دولت رد دین شده است، همچنین 116 واحد احداثی خود شستا و 54 واحد خریداری شده از سوی شستا درحال فعالیت هستند.

    مدیرعامل شستا گفت: 30 درصد سود ما از سوی 54 واحد خریداری شده تأمین می‌شود و سهم ما در بازار سرمایه نیز معمولاً بین 7 تا 10 درصد در نوسان است.

    لطفی تصریح کرد : در طول یکسال اخیر که عهده‌دار این مسئولیت هستم در راستای شفافیت و پاسخگویی بسیار تلاش کردیم و نظام حسابرسی را در مجموعه شرکت‌های شستا مستقر کردیم و حتی نظام داشبورد مدیریتی و هوش تجاری را در ابعاد مختلف شاخص‌های مدیریتی اعمال می‌شود.

    وی افزود: همکاران ما در ستاد و مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت‌ها به صورت مستقیم گزارش عملکرد روزانه شرکت را در حوزه تولید، صادرات، عملکرد ماشین آلات و در گردش مالی در حوزه صادرات رصد می‌کنند، همچنین اطلاعات همه شرکت‌های ما به صورت شفاف روی سامانه کدال قرار گرفته است.

    مدیرعامل شستا گفت: در راستای شفافیت و پاسخگویی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی  علاوه بر ارایه 85 درصد دارایی‌های خود در بورس ، اطلاعات 106 شرکت غیربورسی را   با تأیید بورس و برای آگاهی مردم و رویت عمومی در سامانه کدال منتشر کرده ایم.

    وی تصریح کرد : ترکیب اعضای هیات مدیره، سرمایه، سود و زیان، شرکت‌های تحت پوشش با رزومه، نحوه فروش املاک، دارایی‌ها، سبد سهام به تفکیک هلدینگ‌ها و شرکت‌های بورسی و غیر بورسی، آیین نامه و احکام حقوقی مدیران و شرکت‌های قابل واگذاری نیز برای بررسی بیشتر ارائه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی