عصر بازار

منفورترین فلز گرانبها بالاخره صعودی می‌شود

عصر اعتبار- نقره که منفورترین فلز گرانبهای امسال بوده است، سرانجام در چند ماه آینده روند افزایشی پیدا خواهد کرد.

منفورترین فلز گرانبها بالاخره صعودی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بوریس میکانیک‌ریزای، تحلیلگر فلزات ارزشمند در شرکت متال بولتن در وب سایت "سیکینگ آلفا" نوشت: نقره امسال بسیاری از سرمایه‌گذاران را مایوس کرده است و بهای معاملات نقره در بازار کامکس از ابتدای امسال تاکنون 16 درصد کاهش پیدا کرده است.

    این تحلیلگر پیش‌بینی کرد قیمت نقره در چند ماه آینده رو به افزایش خواهد گذاشت اما ابتدا باید در محدوده 14 دلار تثبیت شود. سفته بازان نسبت به نقره بدبین هستند بنابراین خرید جدیدی وجود ندارد. اما اگر موج اخیر خرید دوباره نقره به تثبیت قیمت این فلز در 14 دلار کمک کند، روند خرید از سوی سرمایه‌گذاران عادی می‌شود و بهای نقره بالاتر می‌رود.

    وی در ادامه افزود: نقره در حال حاضر فرصت خرید خوبی برای سرمایه‌گذاران است زیرا در مقایسه با سایر فلزات گرانبها ارزان‌تر است.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، بر مبنای شماری از معیارها، نقره بی نهایت ارزان به نظر می‌رسد و به این ترتیب، فرصت خرید خوبی را در بلندمدت تشکیل می‌دهد. نقره امسال منفورترین فلز گرانبها بوده و در مقایسه با افت 7 درصدی طلا و افت 11 درصدی پلاتین، 16 درصد کاهش قیمت داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی