عصر بازار

دورخیز نقره برای رشد در بازارهای جهانی

عصر اعتبار- عملکرد نقره در بازار جهانی فلزات ارزشمند طی سال جاری نا امیدکننده بوده است اما کارشناسان بر این باورند که این فلز گرانبها طی ماه‌های آینده روند رشد را آغاز خواهد کرد.

دورخیز نقره برای رشد در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس،‌ بوریس میکانکرزای کارشناس حوزه فلزات ارزشمند در حوزه متال بولتین می‌گوید: پس از یک سال عملکرد بد نقره این فلز هم اکنون به یک فرصت برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

    وی پیش‌بین کرده طی ماه‌های آینده قیمت نقره روند افزایشی را در پیش گیرد.

    این کارشناس می‌گوید: امسال شاهد آن بودیم که نقره بسیاری از سرمایه‌گذاران را ناامید کرد و عملا این فلز با سقوط 16 درصدی متوسط ارزش خود در بازار منفورترین فلز بوده است.

    میکانکرزای گفت: بازار هنوز نسبت به نقره خوشبین نیست چرا که شاهد موج جدید خرید این فلز نیستیم اما اگر موج‌های کوچک کنونی به تثبیت قیمت نقره در کانال 14 دلار در هر اونس کمک کند می‌توان انتظار داشت موج‌های بلند خرید دوباره به این بازار بازگردند.

    وی می‌گوید: با توجه به برخی عوامل نظیر نسبت قیمت طلا به نقره هم اکنون قیمت نقره بسیار ارزان است.بنابراین این فلز فرصت خرید بلندمدت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

    ماه گذشته میلادی نیز بانک سرمایه‌گذاری کانادا و مؤسسه ارائه خدمات مالی تی دی اعلام کرد: انتظار می‌رود تقاضای جهانی نقره افزایش یابد.

    در گزارش این مؤسسات آمده است: عملکرد نقره نسبت به طلا طی سال آتی میلادی بهتر خواهد بود و تا پایان سال آینده میلادی پیش‌بینی می‌شود قیمت نقره به 17 دلار در هر اونس افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی