عصر بازار

ثبت بیش از ۱۸ هزار شغل در سامانه رصد

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال ۹۷ با ثبت ۱۸ هزار و ۶۴ نفر شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی، ۶۰ درصد تعهد ۳۰ هزار نفری اشتغال استان محقق شده است.

ثبت بیش از ۱۸ هزار شغل در سامانه رصد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اداره‌کل تعاون و کار گلستان، «سعید مازندرانی» در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، افزود: از این میزان گرگان با 3300 شغل و گنبد با 2200 شغل بیشترین تعداد اشتغال ایجاد شده را ثبت کردند و شهرستان‌های رامیان و گمیشان با 98 و 92 درصد بیشترین میزان درصد تحقق را به ثبت رساندند.

    وی به عملکرد استان از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری اشاره و تصریح کرد: مرحله نخست اعتبارات ابلاغی به استان 162 میلیارد تومان بود که با پرداخت 217 میلیارد تومان تسهیلات به 3109 طرح ، تحقق 134 درصدی این اعتبارات را شاهد بودیم.

    مازندرانی خاطرنشان کرد: در این میان، بانک کشاورزی 102 میلیارد، بانک توسعه تعاون 44 میلیارد، پست بانک 37 میلیارد و صندوق کارآفرینی امید 34 میلیارد تومان از اعتبارات روستایی را به متقاضیان پرداخت کردند.

    دبیرکارگروه اشتغال استان تصریح کرد: سهم طرح‌های ایجادی از این تسهیلات 52 درصد، طرح‌های توسعه‌ای 40 درصد و سرمایه در گردش 8 درصد بود و از محل این طرح‌ها 4700 شغل ایجاد شده است.

    وی در خصوص اعتبارات اشتغال فراگیر گفت: تا کنون 52 میلیارد تومان به 104 طرح پرداخت شد که 523 شغل از محل این تسهیلات ایجاد شده است.

    مازندرانی گفت: از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته 192 میلیارد ریال پرداخت شد و امسال این اعتبارات 278 میلیارد ریال است که در حال پرداخت می‌باشد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: دغدغه اصلی در استان موضوع اشتغال است و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی در استان سبب شد تا نرخ بیکاری از 11.6 درصد در تابستان 96 به 8.9 درصد در تابستان امسال کاهش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی