عصر بازار

رئیس سازمان برنامه خبر داد؛

پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان وام برای ایجاد ۲۷۰هزار فرصت شغلی جدید

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه از برنامه پرداخت ۲۱هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات، ۲۷۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان وام برای ایجاد ۲۷۰هزار فرصت شغلی جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت صنعت برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن که در راستای برنامه اشتغال و تولید سال 97 است، گفت: این تفاهم نامه برای ایجاد 270 هزار فرصت شغلی برنامه ریزی دارد.

    وی در این مراسم که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان اینکه تولید و اشتغال یکی از اهداف برنامه ششم بود، افزود: تولید و اشتغال امسال به دلیل تحریم ها با نقص همراه شد. سوال این است که باید به دلیل تحریم اهداف را کنار بگذاریم یا آن را دنبال کنیم؟

    رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: خواسته بدخواهان ملت ایران این است که تمام اهداف تولید و اشتغال در ایران کنار گذاشته شود. بنابراین ما باید در این جنگ اقتصادی از همه ظرفیت ها استفاده کنیم تا مسیر رشد را طی کنیم. چه بسا که طی 40 سال گذشته همواره این مباحث مطرح بود اما ما مسیر رشد را طی کردیم.

    نوبخت ادامه داد: به جای اینکه دست روی دست بگذاریم باید بلند شد و کار کرد.

    وی با بیان اینکه تولید و اشتغال با توصیه انجام نمی شود، گفت: برای این کار باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد.

    نوبخت افزود: اشتغال زایی سال گذشته حاصل سال 95 بود و حاصل برنامه های امروز در آینده دیده می شود. ما در شرایط تحریم در حال برنامه ریزی هستیم.

    معاون رییس جمهور اظهار داشت: بر اساس تبصره 18 عمدتا موضوع اشتغال را از مسیر تولید تعریف می کنیم بنابراین باید سرمایه گذاری کنیم و یک کار تولیدی انجام دهیم تا تعدادی مشغول به کار شوند.

    نوبخت در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ای که با وزارت صنعت امروز به امضا رسید، گفت: منابعی که قرار است از سوی نظام بانکی، صندوق توسعه ملی و خزانه تامین شود،  21 هزار میلیارد تومان است.

    وی ادامه داد: 10 هزار میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی، 10 هزار میلیارد تومان از سوی نظام بانکی و یکهزار میلیارد تومان از سوی خزانه تخصیص داده می‌شود.

    نوبخت افزود: نرخ سود این تسهیلات در مناطق محروم 12 درصد و در مناطق غیرمحروم 14 درصد در نظر گرفتیم که 3 درصد سود را دولت به صورت یارانه ای متقبل می شود.

    نوبخت افزود: همچنین 2 هزار و 66 طرح صنعتی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، از طریق این تسهیلات مورد حمایت قرار می‌گیرند تا تکمیل شوند که 130 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. 

    رییس سازمان برنامه و بودجه  افزود: همچنین به 2165 واحد صنعتی و معدنی تسهیلات داده می شود تا بازسازی و نوسازی شوند که از این طریق نیز 52 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

    وی ادامه داد: تامین سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی و معدنی محور دیگر این تفاهم نامه است که موجب ایجاد فرصت شغلی برای 87 هزار نفر خواهد شد.

    معاون رییس جمهور گفت: محور دیگر تفاهم نامه، اعطای کمک های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه های صنعتی و خدمات کلینیکی است که از این محل نیز، یکهزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی