عصر بازار

سفیر آلمان در ایران:

اروپا خواهان گسترش روابط علمی و اقتصادی با ایران است

عصر اعتبار- سفیر آلمان در ایران گفت: کشورهای اروپایی با وجود فشار دولت آمریکا علیه ایران، به گسترش روابط علمی و اقتصادی خود با این کشور علاقه جدی دارند.

اروپا خواهان گسترش روابط علمی و اقتصادی با ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، میشائیل کلور برشتولد روز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین در حاشیه کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا(آسایهل) افزود: دولت آلمان، بسیار علاقه مند به توسعه روابط 2 کشور است و در این راستا قزوین به عنوان یکی از مراکز علمی و صنعتی ایران می تواند نقش افرینی کند.
    وی با بیان اینکه شهر قزوین نمونه خوبی از علم و دید به آینده است، اظهار داشت: چندی پیش یک هیات از مهم ترین موسسات علمی آلمان به ایران سفر کرده و از چند واحد صنعتی آن بازدید به عمل آوردند که با مشاهده توانمندی های موجود قزوین، این شهر را نمونه خوبی برای همکاری های 2 جانبه یافتند.
    برشتولد با اشاره به سفرهای قبلی خود به قزوین در سال گذشته گفت: شرکت های آلمانی مانند هنکل در این استان سرمایه گذاری خوبی داشته و موفق عمل کرده اند.
    وی از قزوین به عنوان یکی از مهم ترین مناطق ایران یاد کرد و افزود: این شهر به عنوان یکی از کهن ترین شهرهای ایران با تاریخ دیرینه خود، دارای بسیاری از بناها و اماکن قدیمی بوده تا جایی که مسجد جامع آن از قدیمی ترین مساجد این کشور به شمار می رود.

    **حمل و نقل قزوین زمینه خوبی برای همکاری با آلمان فراهم کرده است
    استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت های مناسب قزوین در حوزه حمل و نقل، زمینه های همکاری های بیشتر اقتصادی و صنعتی این استان با آلمان به خوبی فراهم شده است.
    عبدالمحمد زاهدی افزود: توجه دولت آلمان به گسترش روابط با ایران با وجود فشارهای ایالات متحده به این دولت ها علیه جمهوری اسلامی، مورد تقدیر است.
    وی با بیان اینکه مجموعه تاریخ روابط ایران و آلمان نشان می دهد این دو کشور در مجموع روابط سیاسی خوبی داشته اند، افزود: استان قزوین یکی از بهترین مناطق برای روابط اقتصادی با آلمان است.
    زاهدی ادامه داد: به لحاظ جغرافیایی قزوین در منطقه مستعدی از ایران قرار گرفته و زیرساخت های حمل و نقل آن در بهترین وضعیت در بین استان های کشور قرار دارد و به راه آهن سراسری کشور وصل است.
    وی همچنین با اشاره به افتتاح راه آهن قزوین - رشت در 2 ماه آینده اظهار داشت: در ادامه، این خط ریلی به اروپا متصل خواهد شد و در واقع از این طریق راه باستانی ابریشم به صورت ریلی احیا خواهد شد.
    استاندار خاطرنشان کرد: با این ظرفیت های راه سازی، حمل و نقل از که از مهم ترین زیرساخت های توسعه است به خوبی در قزوین وجود دارد و نیروی انسانی فنی هم در این استان موجود است.
    زاهدی یادآور شد: با توجه به اینکه اولین شهر صنعتی کشور در قزوین تاسیس شده ، مردم استان فرهنگ صنعت را به خوبی می شناسند و در زمبنه کشاورزی هم اولین دشت کشاورزی مدرن که در کشور مطالعه شده، در قزوین بوده است.
    استاندار با بیان اینکه صنایع این استان از نظر انرژی برق و گاز نیز هیچ مشکلی ندارند گفت: در زمینه تجارت هم می توان از ظرفیت های قزوین و آلمان برای همکاری هم جهت واردات ماشین آلات و تجهیزات از آلمان و هم صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی قزوین استفاده کرد.
    زاهدی، تولیدات متنوع را یکی از ویژگی های صنعت قزوین عنوان کرد و ادامه داد: این استان همچنین با توجه به داشتن آثار تاریخی متعدد و موقعیت ظبیعی برای همکاری های گردشگری هم مکان مناسبی محسوب می شود.
    وی اظهار داشت: به لحاظ علمی هم قزوین با داشتن دانشگاه آزاد اسلامی که از واحدهای برتر دانشگاه های خصوصی کشور بوده و همچنین دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و دانشگاه علوم پزشکی داشته های زیادی برای همکاری های علمی با آلمان دارد.
    استاندار افزود: دولت هم برنامه های وسیعی برای ترویج و توسعه برنامه های علمی و پژوهشی در قزوین دارد که یکی از بزرگترین واحدهای توسعه علمی تحقیقاتی آن در قزوین مستقر خواهد شد.
    زاهدی افزود: قزوین و آلمان می توانند گفت و گوهای خود جهت همکاری های بیشتر را در سطوح کارشناسی ادامه دهند تا در نهایت در سطح عالی مورد بررسی و توافق قرار گیرد.
    رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این دیدار به ظرفیت ها و پیشرفت های علمی، تحقیقاتی و فناوری این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش های مختلفی چون رباتیک و خودروهای الکتریکی، خورشیدی و صنعت ساختمان مراکز تحقیقاتی متعددی دارد.
    مرتضی موسی خانی افزود: این دانشگاه همچنین محققان خوبی در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک دارد که می تواند زمینه های همکاری با آلمان را فراهم کند.
    وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین می تواند همکاری های گسترده ای با آلمان در زمینه علوم نرم افزار و سخت افزار که محور انقلاب چهارم صنعتی را تشکیل می‌دهد، داشته باشد.
    موسی خانی با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در زمینه خلق ربات های امدادگر خانگی و صنعتی افزود: اخیرا نیز در حوزه ربات های صنعتی رباتی طراحی شده که آلمانی ها پیشنهاد تجاری سازی مشترک آن را داده اند که می تواند با شرکت بزرگ ربات ساز دنیا یعنی کوکا رقابت کند.
    سی و دومین کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) از امروز به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حال برگزاری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو