عصر بازار

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند مطرح کرد:

برجام با اجرای SPV تداوم می یابد

عصر اعتبار- رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند، گفت: انتظار داریم ایرلند از اجرایی شدن هر چه سریعتر اقدامات اتحادیه اروپا برای تداوم برجام از جمله در خصوص اختصاص یک کانال ارتباط پولی خاص به ایران، حمایت نماید.

برجام با اجرای SPV تداوم می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند که در رأس هیاتی از اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان به دوبلین سفر کرده است، با آقای شان او فاریل رئیس مجلس نمایندگان ایرلند دیدار و گفتگو کرد.

    کواکبیان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به روابط دوستانه ایران و ایرلند گفت: پیشینه روابط دوستانه دو کشور و ذهنیت مثبت مردم ایران نسبت به ایرلند، پشتوانه خوبی برای توسعه مناسبات دو کشور بویژه روابط پارلمانی است.

    وی در ادامه با ابراز ناخرسندی از سطح پایین حجم روابط تجاری دو کشور گفت: با توجه به ظرفیت های دو کشور برای همکاری در بخش هایی مانند صنعت، کشاورزی، فناوری اطلاعات، پزشکی و غذا و دارو، حجم روابط تجاری ایران و ایرلند با ظرفیت ها مطابقت ندارد و پارلمان های ایران و ایرلند باید حمایت های لازم را از تسهیل و افزایش سطح مناسبات اقتصادی فیمابین بعمل آورند.

    رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت های ایرلند از تداوم برجام تشکر و گفت: امیدواریم با توجه به نقش مهم ایرلند در اتحادیه اروپا، حمایت های لازم از تقویت روابط ایران و اروپا بویژه در بخش مالی و پولی بعمل آید.

    وی با اشاره به خروج آمریکا از معاهدات و توافقات بین المللی و بطور خاص برجام افزود: خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم ها علیه ملت ایران مردود و محکوم است.

    وی همچنین گفت: دوره یکجانبه گرایی پایان یافته است و کشورهای مستقل باید با یکدیگر، مقابل اقدامات یکجانبه دولت آمریکا ایستادگی کنند.

    رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به منزوی شدن آمریکا در مجامع بین المللی گفت: همه کشورها بخوبی دیدند که قطعنامه پیشنهادی ایرلند با رأی بسیار بالا به نفع فلسطین تصویب شد اما قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه فلسطین رأی بسیار پایینی آورد.

    کواکبیان در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد شاهد سفر رئیس مجلس نمایندگان ایرلند به تهران و ادامه رایزنی های پارلمانی تهران - دوبلین در سطح عالی باشیم.

    شان او فاریل رئیس مجلس نمایندگان ایرلند نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیات پارلمانی کشورمان برای سفر به دوبلین گفت: امیدواریم سفر هیات پارلمانی ایران به دوبلین به یادماندنی باشد و در تقویت روابط دوجانبه فیمابین موثر افتد.

    رئیس مجلس نمایندگان ایرلند در ادامه گفت: ظرفیت های پارلمانی و اقتصادی دو کشور بسیار بالا است و ما باید از آنها برای توسعه هر چه بیشتر روابط فیمابین استفاده کنیم.

    وی با اشاره به حمایت دولت و پارلمان ایرلند از تداوم اجرای برجام گفت: ایرلند نقش مهم و متمایزی در سطح اروپا در حمایت از برجام بعنوان یک دستاورد بین المللی بازی کرده و ارزش این توافق را در حفظ صلح و ثبات بین المللی به سایر کشورها گوشزد کرده است./

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی